egy serpenyőben gyógyszerek vannak szétterítve

Előzd meg az influenzát természetes módon!

Nyakunkon az újabb járvány, de van 8 étel, amivel megúszhatod!

Amikor beteg valaki, akkor általában rögtön a gyógyszerekért nyúl. A tabletták ugyan segítenek leküzdeni a betegségeket, de nem erősítik az immunrendszert. Elhoztuk neked azt a 8 élelmiszert, amivel szervezeted védekezőképességén tudsz javítani az influenzaszezon előtt!


Sokan fogyasztanak táplálék-kiegészítőket, a kutatások szerint azonban sokkal több ásványianyag és vitamin kerül azok szervezetébe, akik ezeket a tápanyagokat valódi étel részeként fogyasztják el.

Mindemellett az ételek ízletesebbek és gyakran olcsóbbak is, mint az egyes vitaminokat és ásványianyagokat tartalmazó pirulák.

1. Karfiol

karfiolok egym\u00e1sra pakolva

Ne feledkezz el a karfiolról!

Fotó: Irene Kredenets / Unsplash

A karfiol rendkívül gazdag C-vitaminban, emiatt tökéletes pajzsot képez a betegségek ellen.
Emellett fontos forrása a K-vitaminnak, B6-vitaminnak, különféle fehérjéknek és ásványianyagoknak, mint például magnézium, mangán, foszfor, folsav és kálium.

2. Dió

di\u00f3k egym\u00e1sra \u00f6mlesztve

Fogyaszthatod kedvenc sajtjaiddal is!

Fotó: Tom Hermans / Unsplash


A dió hatalmas mennyiségű E-vitamint tartalmaz, ami elsősorban az idegsejteket védi a károsodástól.

A benne található vitaminok élesítik továbbá a memóriát és kulcsfontosságú szerepet játszanak az immunrendszer működésében.

A dióról azt is kimutatták, hogy csökkenti a stresszt, ezért is ajánlott a fogyasztása.

4. Erjesztett ételek

bef\u0151ttes\u00fcvegekben savany\u00fas\u00e1gok

Régi trükk, ami télen is egészségesen tart!

Fotó: Sigmund / Unsplash


Az erjesztett élelmiszerek, mint a joghurt, savanyú káposzta és egyéb savanyúságok, fontos résztvevők a baktériumok elszaporodása elleni küzdelemben.

Ha szeretnél otthon fermentálni, akkor olvasd el ezt a korábbi cikkünket, amiben alaposan körbejártuk a témát. Sőt, még receptet is találsz benne!

5. Édesburgonya

s\u00fclt \u00e9desburgony\u00e1k egy tepsiben

Sütőben sütve is mennyei!

Fotó: Louis Hansel / Unsplas


Az édesburgonya szintén gazdag C-vitaminban, B6-vitaminban, káliumban és béta-karotinban. A benne található kálium hozzájárul a normális vérnyomás fenntartásához. Sőt, védi és szabályozza a vesénk működését. Mindezek mellett tartalmaz magnéziumot, ami pedig segít oldani a stresszt.

Próbáld ki ezt az ínycsiklandó édesburgonya-krémlevest!

6. Répa

r\u00e9p\u00e1k egy fadobozban

Tökéletes snack, ha mártogatóssal fogyasztod!

Fotó: David Holifield / Unsplash


A rendszeres répafogyasztás nagy mértékben erősítheti az immunrendszered. A benne lévő ásványianyagok és vitaminok fontos szerepet játszanak abban, hogy sokáig egészséges maradj. És végül, de nem utolsó sorban: magas vastartalma egész napra elegendő energiával lát el.

Ha receptre van szükséged, ezt ajánljuk neked!

7. Babok

babok egym\u00e1sra halmozva assorted-colored bean lot

Fotó: Shelley Pauls / Unsplash


Lehet, hogy nem tudtad, de a bab remek forrása a K-vitaminnak, folsavnak, magnéziumnak, és nátriumnak. Ásványiagaok közül pedig nagy mennyiségben található benne vas és mangán. A legmagasabb antioxidáns-tartalma a vörös babnak van a babok között, ezzel is hozzájárulva a szervezet egészséges működéséhez.

Próbáld ki ezt a babos receptet!

8. Fokhagyma

fokhagym\u00e1k egy f\u00e9m ed\u00e9nybe halmozva

Szinte minden sós ételhez passzol!

Fotó: Anshu A / Unsplash


Kutatások szerint akik legalább 90 napig fogyasztanak fokhagymát, azok sokkal enyhébb tüneteket tapasztalnak az olyan szezonális betegségeknél, mint a megfázás és az influenza. Ez elég jól hangzik, nem?