színes csokoládék egy barna dobozban

Keserű csoki

Tárazz be kedvenc csokidból, egyes gyártók januártól drágulást jelentettek be

A világ 3. legnagyobb csokoládé márkája az ellátási problémák miatt komoly áremelést jelentett be 2022. januártól. Felkészülnek: gyorséttermek, teagyártók.



Ritka az, ha egy gyártó, ahelyett, hogy burkolt áremelést hajtana végre (például csökkenti az adagot) maga áll ki a nyilvánosság elé, hogy bejelentse az áremelést. November elején az amerikai Mondelez International vezetői mégis így tettek, amikor arról tájékoztatták a befektetőket és a nagyközönséget, 2022. januárjától 6-7 százalékkal kénytelenek drágítani termékeiket.

Az édesszájúakat és nassolókat ez igen érzékenyen fogja érinteni. A világ 3. legnagyobb csoki és snack márkájához tartozik többek között a Milka, az Oreo keksz, a Toblerone, a Belvita, a sós vonalról pedig a Tuc keksz.

A cég képviselőinek elmondása szerint elsősorban a szállítási költségek növekedése a felelős a drágulásért, bár azt is bevallották, a járványhelyzet és a kényszerű otthonmaradás miatt nem tartanak a kereslet visszaesésétől.

A Mondelez „coming out"-ja nem egyedülálló, korábban átlag 4-6 százalékos drágulást jelentett már be a jövő évre a Dove, a Lipton és a McDonald's is.