egy nő tejet iszik
Fotó: Vitalii Krokhmaliuk / Shutterstock

10 élelmiszer, amiben több kalcium van, mint a tejben

Olyan ízletes és egészséges kalciumforrásokat mutatunk neked, hogy többé talán rá se nézel a tejre. Mi szóltunk!



A kalcium létfontosságú a csontok és fogak egészségének megtartásához, valamint a szív, az idegek és az izmok megfelelő működéséhez. Biztosan te is hallottál már arról, hogy a tej az egyik legjobb kalciumforrás, ugyanis egy csésze nagyjából 300 milligrammot tartalmaz. Az eatingwell segítségével most annak néztünk utána, milyen élelmiszerek fogyaszthatók még a kellő mennyiségű kalciumbevitel érdekében. Íme!

Ez is érdekelhet: Súlyos D-vitamin-hiányod lehet, ha ez az 5 tünet jelentkezik

1. Tofu

egy t\u00e1l tofu sz\u00f3j\u00e1val

Fotó: Sherman Kwan / Unsplash


A tofuban található kalcium-szulfát, a szójatej megszilárdítására használt összetevő, ami jelentősen megnöveli a kalcium mennyiségét ebben a növényi alapú élelmiszerben.

Egy csésze kemény tofu nagyjából 500 milligramm kalciumot tartalmaz.

Mielőtt azonban megvennéd, olvasd el az összetevők listáját, egyes márkák ugyanis magnézium-szulfátot használnak a szója megszilárdítására.

2. Joghurt

joghurtos t\u00e1ny\u00e9rok gy\u00fcm\u00f6lccsel

Fotó: Alexander Mils / Unsplash


A tejhez hasonlóan a natúr joghurt is kiváló kalciumforrás, utóbbi még többet is biztosít belőle a szervezeted számára.

Egy 200 milliliteres joghurt ugyanis nagyjából 400 milligramm kalciumot rejt magában.

3. Mandulatej

mandulatej  \u00e9s mandul\u00e1k

Fotó: dhanya purohit / Unsplash


A mandulatej őrölt mandulából és szűrt vízből készül, általában kalcium-karbonáttal, egy a mészkőben található ásványi anyaggal dúsítják.

Egy csésze cukrozatlan mandulatejben nagyjából 400 milligramm kalcium található.

4. Mandula

mandul\u00e1k egy zs\u00e1kban

Fotó: Nacho Fernández / Unsplash



Az egész mandula az egyik leggazdagabb kalciumforrás, miközben rendkívül gazdag egészséges zsírokban, rostokban, magnéziumban és E-vitaminban. Ezenfelül a mandula olyan telítetlen zsírokat tartalmaz, amik nagy szerepet játszanak a „rossz” LDL-koleszterinszint csökkentésében, valamint a szívbetegségek elkerülésében.

Egy csésze egész mandula nagyjából 400 milligramm kalciumot tartalmaz.

5. Narancslé

narancsl\u00e9 egy poh\u00e1rban

Fotó: Greg Rosenke / Unsplash


Ha nem rajongsz a növényi alapú italokért, akkor a kalciummal dúsított narancslé egy szuper alternatíva lehet neked.

Egy csésze narancslé ugyanis hozzávetőlegesen 300 milligramm kalciumot tartalmaz.

6. Zabtej

zabtej egy bef\u0151ttes\u00fcvegben

Fotó: Nikolai Chernichenko / Unsplash


A mandulatejhez hasonlóan a zabtejhez is kalcium-karbonátot adnak a dúsítási folyamat során, így kiváltható a tej vele.

Egy csésze zabtejben nagyjából 300 milligramm kalcium van.

7. Mozzarella sajt

gnocchi \u00e9s mozarella

Fotó: Nathalie Klippert / Unsplash


Egy 400 grammos mozarellában hozzávetőlegesen 300 milligramm kalcium van.

Ráadásul ez az olasz sajt olyan jótékony baktériumokat vagy más néven probiotikumokat is tartalmaz, amik segítenek egészségesen tartani az emésztőrendszert és az immunrendszert.

8. Konzerv szardínia

konzerv szard\u00ednia

Fotó: Yoav Hornung / Unsplash


A szardínia omega-3 zsírsavakban gazdag, emiatt fontos szerepet játszik az agy, a szív és a szem egészségének megőrzésében. Ezenfelül magas a vas-, a B12-vitamin-, az E-vitamin-, a magnézium- és cinktartalma is.

Egy 100 grammos konzerv szardínia nagyjából 300 milligramm kalciumot tartalmaz.

9. Lazac

lazacos keny\u00e9r

Fotó: Vicky Ng / Unsplash


A konzerv szardíniához hasonlóan a lazacból is elegendő mennyiségű kalciumot és D-vitamint kapsz. Továbbá a lazac szintén gazdag a szuper egészséges omega-3 zsírokban.

Egy 140 grammos lazacszeletben nagyjából 300 milligramm kalcium van.

10.​ Szójatej

sz\u00f3jatej

Fotó: Mae Mu / Unsplash


A dúsított szójatejben éppen annyi kalcium van, mint az állati tejben, és egyébként is ez az egyetlen növényi alapú tejalternatíva, ami egyéb tápanyagértékeit tekintve hasonló a tejhez.

Egy csésze dúsított szójatej tehát szintén 300 milligramm kalciumot tartalmaz.