salátalevelek

Egyszerűbb, mint gondolnád

11 szénhidrátban szegény zöldség, amivel a kenyeret helyettesítheted

Elgondolkodtál már azon, hogy a folyamatos, napokig tartó erőteljes edzés után miért nem változik a mérleg kijelzője? És hogy hogyan lehet uborkát és salátát kenyér helyett használni? Nagyon egyszerűen, mutatjuk!


Egy szelet kenyér nagyjából 50 kalóriát tartalmaz, ami jobban árt a súlyodnak, mint azt hinnéd. Elgondolkodtál már azon, hogy a folyamatos, napokig tartó erőteljes edzés után miért nem változik a mérleg kijelzője?

Íme néhány ízletes alternatíva a kedvenc kenyered helyett, mindegyik kétféleképpen segíthet: megszabadulhatsz a kenyérfüggőségtől, és még a fogyókúrában is segít.

​Krumpli


Annak ellenére, hogy a burgonya szénhidráttartalma magas, még mindig jobb választás, mint a kenyér, mert a krumpli összetett szénhidrátokat tartalmaz. Ez kifejezetten jó azoknak, akik intenzív kardio edzést követnek, ugyanis a kardio után szervezetünk minden más tápanyagnál jobban vágyik a szénhidrátokra, és a kenyér nem ideális választás a liszt miatt – ami a teljes kiőrlésű kenyérben is megtalálható.

Cseréld le a kenyeret burgonyára, és meglátod, mennyivel jóllakottabb leszel.

Ez is érdekelhet: 13 dolgot feltétlen tudnod kell a krumpliról, mielőtt nekiállsz dolgozni vele

Kaliforniai paprika


Te is szeretsz színeket hozzáadni a salátákhoz? Mi lenne, ha szendvicsként is megehetnénk a paprikát? Meggrillezhetjük a közepébe pedig sajtot, olajbogyót és salátát tehetünk.

Hidd el, igazi csemege lesz!

Padlizsán


Miért is ne adhatnánk ezt a rostban gazdag zöldséget az étrendünkhöz?

A sok kalóriás kenyér helyett vágjunk vékony szeleteket a padlizsánból és grillezük meg őket. Kísérletezés céljából hozzáadhatunk kaliforniai paprikát és sajtot is.

​Paradicsom


Ha azt szeretnéd, hogy a szendvicsed egészséges legyen, akkor hagyd el a kenyeret, és készíts két szelet paradicsomból szendvicset.

Ugyanolyan finom lesz, miközben több rostot és vitamint viszel majd be a szervezetedbe.

​Uborka


Uborkából többféleképpen is készíthetsz zöldséges szendvicset kenyér nélkül. Készíthetsz mini szendvicseket olajbogyóval, lazaccal és paradicsommal, vagy használhatsz vékony uborkaszeleteket finom töltelékek becsomagolására.

Alacsony kalóriatartalmú és rostban gazdag nassolni valókat kapsz majd.

​Alma


Az alma is tökéletes alternatívája a kenyérnek. Csak vágj belőle szeleteket és kend meg őket mogyoróvajjal majd adj hozzá diót.

Ez a legfinomabb és legegészségesebb snack, amit valaha ettél.

Saláta


A nagy saláta levelek tökéletesek arra, hogy telepakold őket mindenféle finomsággal. Tehetünk bele például sajtot, olajbogyót és koktélparadicsomot is.

Készíts hozzá gombás-quinoás burgert!

Cukkini


A cukkini gazdag antioxidánsokban, ugyanakkor alacsony kalóriatartalmú!

Grillezd meg a cukkini szeleteket és készíts belőlük szendvicseket.

​Ananász


Csakúgy, mint a cukkinit, az ananászszeleteket is meggrillezheted, sőt fűszerekkel ízesítheted.

Az ananász jól harmonizál a rozmaringgal és az édesköménnyel is.

​Káposzta


A káposzta gazdag rostokban, valamint K- és C-vitaminban. A salátához hasonlóan a káposztaleveleket is megtöltheted mindenféle finomsággal.

Répa


Csakúgy, mint az uborkánál, a sárgarépából is vághatsz vékony szeleteket, amik szendvicsként funkcionálhatnak.

Amellett, hogy finom a sárgarépa, csökkenti a krónikus szívbetegségek kialakulásának kockázatát is.