lila pulóveres lány eszik egy asztalnál

A zöldség, amiből napi 1 darab rendbe rakja a koleszterinedet

Egy hazánkban is kedvelt, könnyen elérhető zöldség fogyasztása mellett még diétázni sem kell igazán a jó koleszterinszintért.


A tartósan magas koleszterinszintnek hosszú távon komoly káros hatásai lehetnek a szívre és érrendszerre nézve. Ezért (is) érdemes a koleszterint kordában tartanod, szerencsére nagy dolgot áldozatot nem kell hoznod érte. Persze önmagában nem elegendő, ha az alább bemutatott zöldséget eszed, mellette valamelyest vissza kell fognod a zsíros ételek, húsok fogyasztását is, de a kettő együtt garantált sikert hoz majd.

És hogy mi ez a zöldség? Az avokádó! (Ami egyébként hivatalosan egy gyümölcs, de inkább zöldségként használjuk.)

Talán meglepő, de az avokádónak viszonylag magas a zsírtartalma (16 gramm van a 100 grammban), de ennek jelentős része egyszerese telítetlen zsírsav, ami a „jó zsírok” közé tartozik.

Olyannyira jó a szervezet számára, hogy szakemberek az avokádóolaj használatát javasolják főzésnél, sütésnél. Egyetlen gond vele, hogy nagyon drága, 250 milliliterért több ezer forintot elkérnek.

Maga az avokádó szerencsére jóval olcsóbb és hasonlóan hatékony. A vegetariantimes.com idéz egy amerikai kísérletet, amit a Pennsylvania State University munkatársai 45 kórosan elhízott emberen végeztek avokádóval. Ennek során 3 csoportot képeztek az alany táplálkozása alapján: az első csoport 5 hétig alacsony zsírtartalmú ételeket kapott, a második moderált zsírtartalmút, a harmadik szintén moderált zsírtartalmút, de mellé minden nap meg kellett enniük egy avokádót

Az eredmény: a legalacsonyabb koleszterinszintet az avokádósoknál mérték, különösen a rossz, vagyis az LDL-koleszterinnél volt szembetűnő a különbség a többiekhez képest. És ha ez nem lenne elég: magas luteintartalma miatt rendszeres avokádó fogyasztás esetén nemcsak a koleszterined, hanem a szemed egészsége miatt sem kell majd aggódnod.




.