egy barna hajú lány eszik

Nem akarsz magas koleszterinszintet? Akkor szedd ezt az étrend-kiegészítőt!

Ha magas a koleszterinszinted, vagy csak szeretnéd elkerülni a jövőben, akkor mindenképp érdemes elolvasnod a cikket. Mutatjuk, milyen étrend-kiegészítőt érdemes szedni a rossz koleszterin ellen!


A magas koleszterinszint lehet az életmód, a genetika vagy a kettő kombinációjának eredménye. De az eredetétől független fontos, hogy az egészségesed érdekében megelőzd a kialakulását vagy csökkentsd a szintjét. A kutatások ugyanis azt mutatják, hogy a magas koleszterinszint hozzájárul az artériák szűküléséhez, és növeli a szívinfarktus, a stroke és más szív- és érrendszeri betegségek kockázatát - írja a eatthis oldala.

Olvasd el ezt is! A zöldség, amiből napi 1 db rendbe rakja a koleszterinedet

egy fut\u00f3 l\u00e1bai, k\u00e9k cip\u0151k

Fotó: sporlab / Unsplash


Az egészséges élelmiszerek fogyasztása és a testmozgás két olyan tényező, amik javítani tudják a koleszterinszintet, ha pedig a legjobb táplálékkiegészítőről van szó, akkor a rosthoz kell fordulni segítségért.
emberek esznek egy asztaln\u00e1l

Fotó: Alex Haney / Unsplash


Biztosan te is hallottál már a rostok jótékony hatásairól, de vajon azt tudtad-e, hogy alapvetően két formájuk létezik?

Az egyik az oldhatatlan rostok, amik hozzájárulnak a jóllakottsághoz és segítik az emésztést.

z\u00f6lds\u00e9gek, toj\u00e1s \u00e9s h\u00fas egy t\u00e1lban

Fotó: Anh Nguyen / Unsplash


A másik típus pedig az oldható rost, ami csak ritkán található meg az élelmiszerekben, viszont képes csökkenteni a koleszterinszintet.

De miként segítenek az oldható rostok? Képesek megkötni az emésztőrendszerben lévő koleszterintartalmú vegyületeket, amik, így nem tudnak a véráramba jutni.

avok\u00e1d\u00f3 sz\u00e9tv\u00e1gva

Fotó: Bethany Randall / Unsplash


Az oldható rostok egyébként egy kis mennyiségben valóban megtalálhatók a babban, az avokádóban és a bogyós gyümölcsökben, ám ennél többre van szüksége az szervezetednek.

Erre a problémára jelentenek megoldást az étrend-kiegészítők.

Ebből már szerencsére rengeteg fajta a rendelkezésünkre áll, így kedvedre válogathatsz az oldható rostokat tartalmazó kiegészítők között.

Mennyi oldható rost szükséges a koleszterinszint csökkentéséhez? 

egy n\u0151 vizet iszik

Fotó: engin akyurt / Unsplash


A kutatások szerint napi 5-10 gramm oldható rost képes lejjebb vinni a „rossz" LDL-koleszterinszintet.

A táplálékkiegészítők mellett azonban fontos, hogy nagy mennyiségben fogyassz rostokban gazdag élelmiszereket is, például dióféléket, magvakat és babot. Végezetül pedig igyál sok vizet, hogy segítsd a szervezetedet a rostok feldolgozásában.