sas egy fekete háttér előtt

Szeretnéd megőrizni a látásodat?

5+1 étel, amitől olyan éles szemed lesz, mint a sasnak

Közismerten "szembarát" a répa, van azonban egy gond vele - nem mindenki szereti. Ha viszont fél tucat élelmiszer közül választhatsz, amik óvják a szemed egészségét, biztosan megtalálod a saját kedvencedet. Pláne, hogy van köztük hús, gyümölcs, tejtermék és mag.


A kiegyensúlyozott étrended leginkább fehérjékkel, tejtermékekkel, gyümölcsökkel és zöldségekkel lehet kialakítani. A legfontosabb, hogy kerülnöd kell a zsíros és sok cukrot tartalmazó egészségtelen élelmiszerek fogyasztását. Ennél azonban még egy kicsit több kell, ha a szemednek is kedveznél.

​Hal

lazac szelet z\u00f6lds\u00e9gek k\u00e9s

Ízesítsd a lazacot fűszernövényekkel, citrommal, sóval és borssal

Fotó: David B Townsend / Unsplash


A halak, különösen a lazac, nagyszerű étel, ha a szem egészségéről van szó. A lazac és más halfajták ugyanis gazdagok Omega-3 zsírsavakban, amikk hozzájárulnak a látás fejlődéséhez és a retina épségének fenntartásához.

Sőt, megelőzik még a szemszárazságot is.

​Tojás

f\u0151tt toj\u00e1sok

Fogyaszd salátákban és szendvicsekben a tojást

Fotó: Mustafa Bashari / Unsplash


A tojás sárgája A-vitamint és cinket tartalmaz, ezek kulcsfontosságúak a szem egészségéhez. Az A-vitamin védi a szem felszínét, a szaruhártyát, a cink pedig hozzájárul a retina karbantartásához.

​Mandula

mandula egy \u00fcvegb\u0151l kisz\u00f3rva feh\u00e9r asztalon

A mandulát bármikor fogyaszthatod snackként is

Fotó: dhanya purohit / Unsplash


A mandula E-vitaminban gazdag, így segít megelőzni a szürke hályogot. Egyéb E-vitamint tartalmazó diófélék és olajos magvak közé tartozik a napraforgómag, mogyoró és a földimogyoró, ezek is mind hasznosak a szemnek.

​Tejtermékek

poh\u00e1r tej \u00e9s egy kancs\u00f3

Kezdj el joghurtot enni reggelire

Fotó: Eiliv-Sonas Aceron / Unsplash


A tejtermékek, például a tej és a joghurt is nagyon jótékonyan hatnak a szemre. Miért? Mert A-vitamint és cinket tartalmaznak. Az A-vitamin védi a szaruhártyát, míg a cink segít az éjszakai látásban, illetve a szürkehályog megelőzésében.

​Narancs

narancsszeletek egym\u00e1sra halmozva

Ki ne szeretne egy pohár finom narancslevet inni?

Fotó: Vino Li / Unsplash


A narancs és más citrusfélék rengeteg C-vitamint rejtenek magukban.

A friss gyümölcsökben és zöldségekben található vitamin a szemet behálózó vérerek egészségét védi. Segít megelőzni a szürke hályog kialakulását is.

(Healthline)

+1 Répa

r\u00e9p\u00e1k egy fadeszk\u00e1n

Chips helyett egyél répát

Fotó: Louis Hansel / Unsplash


A tojássárgájához hasonlóan az "etalon" sárgarépa is sok A-vitamint és béta-karotint tartalmaz, amivel véd a szemfertőzésekkel és más súlyos szembetegségekkel szemben.