egy nő méri egy másik nő vérnyomását egy szobában
Fotó: CDC / Unsplash

4 olcsó élelmiszer a titka a mindig tökéletes vérnyomásnak

Népszerű gyümölcs és kedvelt ital is található a listán, így mindenki megtalálhatja a kedvére valót.


3,5 millióra becsülik a magas vérnyomásban szenvedők számát Magyarországon. Ez a felnőtt lakosság 42 százaléka, nyugodtan mondhatjuk tehát, hogy népbetegségről van szó. Ezért is különösen érdekes nekünk magyaroknak a spring.org.uk minapi cikke, ami szerint pár bárhol elérhető, nem túl drága élelmiszerrel bizony sokat tehetünk a vérnyomás kordában tartásáért.

Az említett cikk egy angol tanulmányt idéz. Az angol University of Reading szakemberei 25 ezer brit táplálkozási szokásait és vérnyomásértékeit hasonlították össze. Azt találták, hogy a flavonoid vegyületekben gazdag étrendet követők vérnyomása átlagosan alacsonyabb volt azokéhoz képest, akik nem figyeltek oda erre a szempontra.

A flavonoidok a növényvilágban elterjedt gyógyhatású vegyületcsoportok tagjai, számos jó tulajdonságukról többek között itt írtunk korábban. A gyümölcsök, növényi alapú élelmiszerek változó mértékben tartalmaznak flavonoidot, ezért érdekes megnézni, ezek közül mit fogyasztanak nagy mennyiségben a britek, hiszen a fent idézett kutatás róluk szól.

A britek meglehetősen sokat fogyasztanak teát, kakaót, almát és bogyós gyümölcsöket, javarészt ezekkel veszik magukhoz a flavonoidokat, amik aztán megakadályozzák a magas vérnyomás kialakulását – idézi a tanulmányt jegyző Gunter Kuhnlét a spring.org.uk.

Igyál tehát sok teát, egyél csokit, almát valamint bármilyen bogyós gyümölcsöt (szezontól függően epret, málnát, szedret, áfonyát, vagy éppen ribizlit), és nem lesz gondod a vérnyomásodra.