egy nő ül a fűben és eszik

Van egy magyar tejtermék, ami szó szerint csodát tesz a memóriával

Ha "fejleszteni" szeretnéd a memóriádat, vagy csak egyszerűen élesen akarod tartani az agyad, ezt kell enned. Szerencsére a magyarok egyik kedvencéről van szó.


A minap az eatthis oldalán rábukkantunk egy érdekes cikkre, ami a fermentált tejtermékek és a memória közötti különleges kapcsolatról számolt be. Mivel az említett élelmiszerek közé tartozik néhány a magyarok által is kedvelt termék, gondoltuk, veled is megosztjuk, hogy mit találtunk. Íme!

Olvasd el ezt is! Rossz a memóriád? Jobb, ha elkerülöd ezt az ételt!

egy kutat\u00f3 pipett\u00e1t haszn\u00e1l

Fotó: Julia Koblitz / Unsplash


A Science Direct oldala szerint az erjesztett tejtermékek (többek között a tejföl, a kefir és a joghurt) olyan probiotikus kultúrát tartalmaznak, ami különösen sokat segít a memóriavesztés megelőzésében.

egy n\u0151 mikroszk\u00f3ppal dolgozik

Fotó: National Cancer Institute / Unsplash


Ezenfelül nemrég a Nutrition Neuroscience-ben jelent meg egy tanulmány, aminek elkészítéséhez a résztvevőket arra kérték, rendszeresen fogyasszanak fermentált tejalapú élelmiszereket.

A vizsgálatok végeztével a kutatók arra jutottak, az említett tejtermékek fogyasztása növeli a jótékony mikroorganizmusok számát a bélben, illetve karban tartja a memóriát.
k\u00e9k h\u00e1tt\u00e9r el\u0151tt egy emberi agy

Fotó: Milad Fakurian / Unsplash


De hogyan? A bél mikrobiómája (mikroorganizmusok összessége) és az idegrendszer nagymértékben befolyásolják egymást pozitív és negatív módon egyaránt.

Tehát a bélflórában bekövetkező változások hatással vannak az agy működésére, ami pedig viselkedési és kognitív problémákat eredményezhet.
kan\u00e1l, joghurt \u00e9s eper

Fotó: Jaqueline Pelzer / Unsplash


Amikor viszont probiotikumokban gazdag ételeket fogyasztunk, akkor változatossá tesszük a bélflóránkat, ami "boldog" bélrendszert és ebből következően "friss" agyat jelent.
\u00e1tl\u00e1tsz\u00f3 poh\u00e1rban s\u0171r\u0171 feh\u00e9r folyad\u00e9k

Fotó: Alison Marras / Unsplash


Ha jelenleg nem fogyasztasz ilyen élelmiszereket, akkor kezdj el naponta fél-egy csésze kefirt vagy joghurtot enni. Azonban mindig figyelj oda a mértékre, mert a tejtermékek túlzott bevitele emésztési problémákat okoz az arra érzékenyeknél és akkor amit nyersz a réven, azt elveszted a vámon.