egy kisgyerek a kezeivel eltakarja az arcát

Újabb 3 fontos élelmiszer drágulását jelentette be egy gyártó

Sajnos egy újabb cég jelentette be, hogy az infláció alakulása és a logisztikai nehézségek miatt kénytelen lesz termékei árát megemelni.


A tastingtable egy újabb szomorú hírről számolt be a minap, ugyanis egy újabb cég készül megemelni termékeinek árát. Nemcsak a drágulás tényéről akartunk neked beszámolni, szerettük volna a háttérben meghúzódó okokat is bemutatni. Íme!

Olvasd el ezt is! Egy újabb dolog, ami drágul a Balatonon 2022 nyarán

egy f\u00e9rfi k\u00e1v\u00e9s\u00fcveget tart a kez\u00e9ben

Fotó: Chino Rocha / Unsplash


Kit Kats, Nesquik és Nescafé teljesen különböző termékek, mégis akad bennük valami közös: mindegyiket a Nestlé gyártja. A közeljövőben pedig sok terméknél drágulás várható. Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója, így nyilatkozott az áremelkedésekről a The Guardian magazinnak:

Az infláció nem enyhül, ami további áremelést tesz szükségessé az év során.

sz\u00ednes vonalak

Fotó: Maxim Hopman / Unsplash


A Nestlé termékek már 5,2 százalékkal drágultak 2022 első három hónapjában, így a kilátások valóban nem túl fényesek.

A nyersanyaghiány, a munkaerőhiány és a felmerülő szállítási nehézségek miatt a Nestlé csak az áremelés segítségével tudja folytatni üzleti tevékenységét.

bev\u00e1s\u00e1rl\u00f3kocsi

Fotó: Eduardo Soares / Unsplash


Ez hosszú távon gondot okozhat a cégnek, ugyanis minél jobban emelkednek az árak, annál valószínűbb, hogy a fogyasztók a drága Nestlé termékek helyett az olcsóbb helyettesítő termékeket választják a szupermarketben.
teheraut\u00f3k egym\u00e1s mellett

Fotó: Nigel Tadyanehondo / Unsplash


Az infláció és az ellátási lánc problémái az élelmiszeripar egészét érintik, de leginkább a fogyasztók feje fájhat emiatt. Az áremelkedés ugyanis a Nestlé nyereségének növekedését okozza, nem pedig csökkenését. Sőt, még a részvény árfolyama is emelkedett, ami jó formába hozta a befektetőket is.

Felelősségteljes módon emeltük meg az árakat, és stabil keresletet tapasztaltunk

- nyilatkozta Schneider, egy a Reuters által megosztott közleményében.

sz\u00ednes sz\u00e1mok egym\u00e1s mellett

Fotó: Sigmund / Unsplash


Schneider nem túloz, a számok magukért beszélnek: a konszern utolsó negyedévben 5,4 százalékot nőtt, az év végéig további 5 százalékos növekedést várnak. Ez azt jelezheti, hogy az emberek hajlandók sok pénzt kiadni a KitKat édességekért és a Nescafé kávékért, de azt is jelentheti, hogy a Nestlének jelentős árképzési ereje van.