
Újabb 3 fontos élelmiszer drágulását jelentette be egy gyártó
Sajnos egy újabb cég jelentette be, hogy az infláció alakulása és a logisztikai nehézségek miatt kénytelen lesz termékei árát megemelni.
A tastingtable egy újabb szomorú hírről számolt be a minap, ugyanis egy újabb cég készül megemelni termékeinek árát. Nemcsak a drágulás tényéről akartunk neked beszámolni, szerettük volna a háttérben meghúzódó okokat is bemutatni. Íme!
Olvasd el ezt is! Egy újabb dolog, ami drágul a Balatonon 2022 nyarán
Fotó: Chino Rocha / Unsplash
Kit Kats, Nesquik és Nescafé teljesen különböző termékek, mégis akad bennük valami közös: mindegyiket a Nestlé gyártja. A közeljövőben pedig sok terméknél drágulás várható. Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója, így nyilatkozott az áremelkedésekről a The Guardian magazinnak:
Az infláció nem enyhül, ami további áremelést tesz szükségessé az év során.
Fotó: Maxim Hopman / Unsplash
A Nestlé termékek már 5,2 százalékkal drágultak 2022 első három hónapjában, így a kilátások valóban nem túl fényesek.
A nyersanyaghiány, a munkaerőhiány és a felmerülő szállítási nehézségek miatt a Nestlé csak az áremelés segítségével tudja folytatni üzleti tevékenységét.
Fotó: Eduardo Soares / Unsplash
Ez hosszú távon gondot okozhat a cégnek, ugyanis minél jobban emelkednek az árak, annál valószínűbb, hogy a fogyasztók a drága Nestlé termékek helyett az olcsóbb helyettesítő termékeket választják a szupermarketben.
Fotó: Nigel Tadyanehondo / Unsplash
Az infláció és az ellátási lánc problémái az élelmiszeripar egészét érintik, de leginkább a fogyasztók feje fájhat emiatt. Az áremelkedés ugyanis a Nestlé nyereségének növekedését okozza, nem pedig csökkenését. Sőt, még a részvény árfolyama is emelkedett, ami jó formába hozta a befektetőket is.
Felelősségteljes módon emeltük meg az árakat, és stabil keresletet tapasztaltunk
- nyilatkozta Schneider, egy a Reuters által megosztott közleményében.
Schneider nem túloz, a számok magukért beszélnek: a konszern utolsó negyedévben 5,4 százalékot nőtt, az év végéig további 5 százalékos növekedést várnak. Ez azt jelezheti, hogy az emberek hajlandók sok pénzt kiadni a KitKat édességekért és a Nescafé kávékért, de azt is jelentheti, hogy a Nestlének jelentős árképzési ereje van.
- Egy újabb dolog, ami drágul a Balatonon 2022 nyarán - Vince ›
- 60 százalékkal drágul heteken belül a magyarok kedvenc húsa ›
- Ezért nem szabad a csokoládét hűtőben tárolni - Vince ›
- TOP 5 leggusztább gourmet csokoládé bolt a nagyvilágból - Vince ›
- Gasztrolegek: 5 napig készült a világrekorder csokoládé - Vince ›
- Magyarországra is megérkezett a vegán KITKAT! - Vince ›