egy mű szív fehér háttér előtt

Kicsi a bors, de erős!

Fotó: NeONBRAND / Unsplash

5 szó szerint aprócska étel, ami megóvja a szívedet

Azt már megtanultuk, hogy az egészségtelen, zsíros ételek szívproblémákhoz vezetnek, de vajon milyen ételek segítenek a szív megóvásában? Nem is gondolnánk, hogy milyen aprócska élelmiszerek is hozzájárulnak egészségünk megőrzéséhez.



Sajnos kevesen tudják, hogy az olajos magvak milyen hasznosak a szív számára, pedig rengeteg egészséges zsírt tartalmaznak.

Tele vannak omega-3 zsírsavakkal, rostokkal, fehérjékkel és ásványi anyagokkal. Ezek mind csökkentik a vérnyomást és a koleszterinszintet.

Vagyis ezeknek az ételeknek a fogyasztása nagyban csökkentheti a szívbetegségek kockázatát.

Chiamag

chiamagok

Sok kicsi, sokra megy!

Fotó: Joanna Kosinska / Unsplash


A chia kerek, fekete színű, picike mag. Rengeteg antioxidánst, rostot, fehérjét és omega-3 zsírsavat tartalmaz. A magok rendszeres fogyasztása csökkentheti a magas vérnyomás, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását.

A chiamagot megvásárolhatod ma már minden nagyobb boltban, majd otthon hozzáadhatod salátákhoz, pudingokhoz, joghurtokhoz, levesekhez vagy akár turmixokhoz.

Készítsd el ezt a szuper chiamagos puding receptet!

Lenmag

lenmagok

A hajnövekedésben is segít!

Fotó: Secret User / Unsplash


A lenmagot könnyű megismerni barna színéről. A lenmagban található omega-3 zsírsavak gyulladáscsökkentő hatásukkal támogatják a szív egészségét.

Rendszeres fogyasztása megakadályozza a koleszterin felhalmozódását a szív ereiben.

A lenmagot különféle módon fogyaszthatjuk. Hozzáadhatjuk a salátákhoz, turmixokhoz és joghurtokhoz. Ha kenyeret sütünk, akkor ahhoz is bátran használhatunk lenmagot. Fontos, hogy inkább darált változatban fogyaszd, mivel a szervezet ezt könnyebben tudja megemészteni.

Tökmag

t\u00f6kmagok

Fogyasztása magas magnézium tartalma miatt is ajánlott.

Fotó: CHUTTERSNAP / Unsplash


A tökmag rostokban, vasban, magnéziumban gazdag.

Érdekesség, hogy a tökmag fogyasztása segít csökkenteni a magnéziumhiányból eredő betegségeket, mint például a ritmuszavarok, magas vérnyomás.

Fogyaszthatod joghurtokkal, salátákkal, zabpehellyel vagy zabkásával.

Szezámmag

szez\u00e1mmag

Segít a vérnyomás szabályozásában! 

Fotó: محمد مهدی کردی / Unsplash


A szezámmag egy fajtától függően bézs vagy fekete színű, picike mag (előbbi íze kicsivel intenzívebb), mangánban és fehérjében gazdag.

Ezenkívül rengeteg kalciumot és magnéziumot is tartalmaz. Ez a két ásványi anyag segít a vérnyomás szabályozásában, illetve csökkentheti a koleszterinszintet is.

A szezámmag nagyon sokoldalú, így fogyaszthatod salátákkal, tésztaételekkel, sült vagy párolt zöldségekkel.

Napraforgómag

napraforg\u00f3magok

Nagyon gazdag E-vitaminban!

fotó: Łukasz Rawa / Unsplash

A napraforgómag gazdag fehérjében, antioxidánsokban, E-vitaminban és egészséges zsírokban.
Ezek mind segítenek a koleszterin csökkentésében és védelmet nyújtanak a szívbetegségekkel szemben.

Fogyaszd salátákkal vagy joghurtokkal.