egy barna hajú nő, tükör
Fotó: Lordn / Shutterstock

Óvakodj ettől a 7 ételtől, ha nem akarsz pattanásokat!

A listánkon lévő élelmiszerek elkerülésével csökkentheted a pattanások előfordulását az arcodon.


A pattanásos bőr egy örök probléma, amivel rengeteg ember küzd nap mint nap. Ha nem tudod, hogy milyen ételek okozzák ezt a kellemetlen problémát, akkor ez a cikk neked készült, ha pedig tudod, akkor is jó felfrissíteni az ismereteidet. Íme!

Ez is érdekelhet: Veszélyes ételek, amiket jobb, ha ismersz

1. Tejtermékek

fekete tehenek

Fotó: Jason Grant / Unsplash


A kedvenc sajtjaid sajnos hajlamosak pattanásokat okozni, mivel magas hormonszinttel rendelkeznek. Ezek a hormonok beindítják a faggyúmirigyeket, ez pedig fokozott olajtermeléshez és a pórusok eltömődéséhez vezet. A tejtermékek fokozzák a gyulladást is, ami szintén nem a jó irányba viszi a dolgokat - írja a loseweightbyeating oldala.

2. Finomított szénhidrátok

feh\u00e9r keny\u00e9r

Fotó: Debbie Widjaja / Unsplash


A finomított szénhidrátok a pattanások gyakori kiváltó okai, ugyanis vércukorszint-emelkedést okoznak, ami fokozott olajtermeléshez és pórusok eltömődéséhez vezet. Ezenfelül fokozzák a gyulladást, ami csak ront a pattanásos arcbőrön.

A finomított szénhidrátok közé tartozik a fehér kenyér, a tészta és szinte az összes péksütemény.

3. Csokoládé

csokol\u00e1d\u00e9k egy dobozban

Fotó: Denny Müller / Unsplash


Gyakran a csokoládét okolják a pattanásokért, ám a bizonyítékok vegyesek.

Egyes tanulmányok szerint ugyanis a csokoládé kihozhatja a pattanásokat, miközben más kutatások nem találtak semmilyen összefüggést. Az viszont biztos, hogy a kedvenc kakaós édességed cukrot és tejet tartalmaz, ami valóban képes pattanásokat okozni. Fő a mértékletesség!

4. Olajos ételek

pepperonis pizza

Fotó: Alan Hardman / Unsplash


A zsíros ételek a legtöbb esetben pattanásos bőrt eredményeznek, ugyanis elfogyasztásuk után a faggyúmirigyek több olajat termelnek. Ez pedig eltömődött pórusokhoz és pattanásokhoz vezet.

5. Koffein

k\u00e1v\u00e9babok \u00e9s cs\u00e9sze

Fotó: Nathan Dumlao / Unsplash


A koffein képes elősegíteni a pattanások kialakulását, mivel gyulladásokat idézhet elő a szervezetben, illetve megzavarja a hormonháztartást. Ha úgy érezed, hogy a koffein hatására a bőröd kipattog, akkor korlátozd vagy teljesen kerüld el a kávé fogyasztását.

6. Alkohol

piros kokt\u00e9l

Fotó: Edward Howell / Unsplash


Az alkohol kiszárítja a bőrt, vagyis előidézi a pattanásokat. Ha finom koktélokról is van szó, mindig figyelj a mértékre és akkor a bőröd makulátlan marad.

7. Cukor

sz\u00ednes f\u00e1nkok

Fotó: Rod Long / Unsplash


Ha sok cukros élelmiszert eszel, akkor megugrik a vércukorszinted, amitől egyre több pattanásod lesz. A cukor fokozza a gyulladásokat is, amitől szintén több lesz a pattanások száma. Próbáld megfigyelni, miként reagál a szervezeted a cukorra, és ennek megfelelően fogyaszd.