egy nő fekszik egy kádban körülötte narancs szeletek

Csak egy kis törődésre vágyik az arcbőrőd!

Ragyogó arcbőrre vágysz? Akkor ki kell próbálnod ezt a 5 ételt

Ki ne szeretne makulátlan arcbőrt? A táplálkozással nagyon sokat tudunk tenni ezért. Mutatjuk azokat, az ételeket, amik hozzásegítenek a ragyogó arcbőrhöz!



Köztudott, hogy az egészségtelen étrend boríthatja az anyagcserét, hosszútávon károsíthatja a szerveket és súlygyarapodást is okozhat. Étkezési szokásaid ezenkívül a bőrödre is nagy hatással lehetnek.

A kutatók szerint egyre világosabb, hogy az, amit megeszünk, jelentősen befolyásolhatja bőrünk egészségét és öregedését.

Kékszőlő

v\u00f6r\u00f6s sz\u0151l\u0151 egy fat\u00e1lban

Próbál friss jó minőségű szőlőt fogyasztani! 

Fotó: Eiliv-Sonas Aceron / Unsplash

A kékszőlő híres magas rezveratrol-tartalmáról, a vegyület a héjában található.

A rezveratrol számos jó tulajdonsággal rendelkezik, többek között az öregedés hatásait is csökkenteni tudja.

Borkedvelők, figyelem, jó hírünk van! Ez a jótékony polifenol megtalálható a vörösborban is.

De csak óvatosan, mert az alkohol túlfogyasztása árt a bőrnek (is), szóval ha a bőröd miatt teszed, akkor elsősorban gyümölcs formájában fogyaszd a kékszőlőt!

Zöld tea

z\u00f6ld tea egy feh\u00e9r cs\u00e9sz\u00e9ben fat\u00e1lc\u00e1n

A zöld tea a fogyásban is segíthet!

Fotó: Jia Ye / Unsplash


A zöld tea szintén segít késlelteti a bőr öregedését.


Egy kutatás szerint a zöld tea napi fogyasztása akár 25 százalékkal is csökkentheti a napsugárzás okozta bőrpírt, illetve hidratálja a bőrt.

Fontos, hogy ne fogyaszd a teát tejjel, ugyanis a tej csökkentheti az antioxidánsok hatását.

Étcsokoládé

\u00e9tcsokol\u00e1d\u00e9 piros h\u00e1tt\u00e9rrel

Jó minőségű étcsokit vásárolj!

Fotó: Ihor N / Unsplash


Régóta ismert tény, hogy a kakaó nagyszerű hatással van a bőrünkre, ugyanis telis-tele van a hidratációt segítő antioxidánsokkal.

Sőt, még a nap ellen is véd! Ha napi 20 gramm magas antioxidáns-tartalmú étcsokoládét fogyasztasz, bőröd kétszer annyi UV-sugárzást képes eltűrni, mint ha egyáltalán nem ettél volna csokit.

Ügyelj arra, hogy legalább 70 százalék kakaótartalmú étcsokoládét válassz, ugyanis így tudod maximalizálni az előnyöket és minimalizálni a hozzáadott cukrot.

Brokkoli

brokkoli egy fadeszk\u00e1n

Lehet sokan nem szeretik, de érdemes megkedvelni!

Fotó: Louis Hansel / Unsplash


A brokkoli rengeteg fontos vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, ezzel védve a bőrt a kiszáradástól és késleltetve a ráncok kialakulását.

A brokkoli szulforafánban is gazdag, a vegyület egyfajta védőszerként szolgál a UV-sugárzás ellen.
Laboratóriumi vizsgálatok szerint a szulforafán akár 29 százalékkal csökkentheti a napfénytől elhalt bőrsejtek számát.

Végezetül: a szulforafán segít a bőr kollagénszintjének fenntartásában is!

Paradicsom

paradicsomok

Fogyaszd inkább nyersen!

Fotó: engin akyurt / Unsplash


Mivel a paradicsom gazdag karotinoidokban, ezért kiváló étel az egészséges bőr megőrzéséhez.
Fogyaszd a paradicsomot sajttal vagy olívaolajjal, ugyanis a zsír növeli a jótékony karotinoidok felszívódását.