két nő áll a hóban és mosolyog
Fotó: gpointstudio / Shutterstock

Íme 5 étel, amitől a bőröd még télen is ragyogni fog

Úgy érzed, hogy a tél, a hideg időjárás miatt fakó és elhasználódott a bőröd? A cikkben említett 5 étel segíteni fog, hogy újra ragyoghass!



A téli hónapok hideg, száraz időjárása mellett elég nehéz fenntartani a ragyogó bőrt, ám egy kis odafigyeléssel és megfelelő ételek fogyasztásával hipp-hopp megoldható a probléma. Mutatjuk mit érdemes mindenképpen fogyasztanod!

Ez is érdekelhet! Tökéletes arcbőrre vágysz? Akkor ki kell próbálnod ezt a 5 ételt

​1. Avokádó

avok\u00e1d\u00f3s szendvicsek

Fotó: Gaby Yerden / Unsplash


Az avokádó tele van olyan tápanyagokkal és egészséges zsírokkal, amik hozzásegítenek a ragyogó bőrhöz. A krémes zöld gyümölcsben található zsírok segítenek megőrizni a bőr hidratáltságát, rugalmasságát, és lassítják az öregedés folyamatát. De ez még nem minden. Az avokádó tele van vitaminokkal és antioxidánsokkal. Az E-vitamin segít megvédeni a bőrt az oxidáció káros hatásaitól, míg a C-vitamint a kollagén, a bőr feszességét segítő szerkezeti fehérje előállításában használja szervezeted.

​2. Sütőtök

s\u00fct\u0151t\u00f6k egy z\u00f6ld h\u00e1tt\u00e9r el\u0151tt

Fotó: Chris Liverani / Unsplash


A sütőtök gazdag a bőrtápláló A- és C-vitaminban. Ezért az élénk narancssárga tök az egyik legjobb dolog, amit megehetsz, hogy több A-vitaminhoz juss. A ragyogó bőr és az A-vitamin pedig kéz a kézben járnak, úgyhogy tényleg érdemes több sütőtököt fogyasztanod.

​3. Bogyós gyümölcsök

bogy\u00f3s gy\u00fcm\u00f6lcs\u00f6k

Fotó: Timo Volz / Unsplash


A bogyós gyümölcsök hidratáló hatásúak, illetve olyan antioxidánsokat tartalmaznak, amik fokozzák a bőr "ragyogását". Akár az áfonyát, akár a málnát szereted, nem nyúlsz mellé: mindkettő magas rosttartalmú és gazdag vitaminokban, például C-vitaminban és más gyulladásgátló anyagokban, amik egyúttal a bőr idő előtti öregedését is megakadályozzák.

​4. Dió

di\u00f3b\u00e9l egy t\u00e1lban

Fotó: Larisa Birta / Unsplash


A dió olyan esszenciális zsírsavakat tartalmaz, mint például az omega-3, ami szintén segít megőrizni a bőr sima és hidratált állapotát. Emellett az ízletes dió gazdag cinkforrás is, ez az elem egyfajta védőgátként működik, gyulladáscsökkentő hatású és távol tartja a "rossz" baktériumokat.

5. Kelbimbó

kelbimb\u00f3k egy serpeny\u0151ben

Fotó: Ahanov Michael / Shutterstock


A kelbimbó magas C-vitamin-tartalommal rendelkezik, így erősíti az immunrendszert és fokozza a bőr ragyogását. Az avokádónál már esett róla szó, de nem lehet elégszer hangsúlyozni: a C-vitamin elősegíti a kollagéntermelést is, ami nélkülözhetetlen a bőr rugalmasságának megtartásához, a finom ráncok "eltűntetéséhez".

A kelbimbót akár bőrgyógyásznak is nevezhetjük, hiszen fenti kiváló tulajdonságai mellett még gazdag vas-, kalcium-, kálium- és foszforforrás is, ezek mind nélkülözhetetlen építőkövei az egészséges bőrnek.

(instyle)