repülés

Egy bizonyos édességgel és itallal megúszhatod a rosszullétet a repülőn!

A tengeri betegség mellett sokaknak a légi betegség is komoly gondot okozhat. Van azonban néhány apró trükk, amivel mindez megelőzhető, ha nincs nálad gyógyszer.


Sokan vannak, akik nem bírják a repülést, hevesen ver a szívük, leizzadnak, vagy éppen hányinger fogja el őket. A tünetek általában csak súlyosbodnak, ha a repülőgép légörvénybe kerül, a szorongástól és a stressztől pedig csak még rosszabb lesz az amúgy is felfordult gyomornak.

A Global Travel Media mutatta be a StressFreeCarRental.com hasznos gyűjtését, hogy mit is érdemes tenni, ha szeretnénk elkerülni a komolyabb rosszullétet. Vannak köztük olyan "gyakorlatok", amiket még az út megkezdése előtt kell elvégezned, de olyanok is, amik nem igényelnek előkészületeket, így rögtön bevethetők utazás közben, ha úgy érzed, nincs minden rendben.

​Válaszd ki az ülésed! 

Törekedj arra, hogy ablak melletti vagy a repülőgép jobb oldalán, a középső rész felé eső ülést foglalj. Ezeken az üléseken érzik legkevésbé a repülőgép rázkódását az utasok.

Próbáld meg irányítani a hányingert 

Ha émelyegsz, az alábbi ötletek jók lehetnek: dőlj hátra az ülésben, hogy a szék a lehető legtöbbet vegye fel a súlyodból, és próbálj meg a fejeddel mozdulatlan maradni. Segíthet még, ha becsukod a szemed, vagy szemtakarót viselsz.

​„Segédeszközök"

sz\u00ednes goly\u00f3k egy \u00e1tl\u00e1tsz\u00f3 poh\u00e1rban

Fotó: Marvin Meyer / Unsplash

A mentolos rágógumi enyhítheti a hányingert, érdemes akár már felszállás előtt elkezdeni rágcsálni A repülés alatt kérhetsz a légiutas-kísérőtől gyömbérsört is, ami szintén kordában tarthatja a hányingert.

Csak semmi képernyő!

Mindenképp hasznos, ha az agyadat nem terheled a stimuláló kütyükkel. Ne tévézz, ne olvass és ne nézd hosszú ideig a kijelzőt.

Bő ruházat

Ha bő ruhát viselsz, komfortosabban érzed magad, ami különösen hasznos egy hosszabb repülőút esetében . A kényelmes ruhák csökkentik a stressz okozta légi betegség kockázatát is.

​Jó szellőzés

Az út elejétől szoktasd magad a repülőgép szellőztető rendszeréhez. A friss levegőellátás segíthet elkerülni a betegeskedést a hosszú repülés alatt.

Egyél könnyű ételt

Mielőtt felszállsz a repülőgépre, törekedj a könnyű ételek fogyasztására. Emellett igyál sok folyadékot. A nehéz ételeket és a szénsavas italokat mindenképp kerüld el, puffadást okozhatnak.