egy barnahajú, napszemüveges nő legyezőt tart
Fotó: Ving N / Unsplash

Ebből a zöldségből semmiképp ne egyél most, mert még elviselhetetlenebb lesz a hőség

Előszeretettel szokták nyáron grillezve fogyasztani, pedig a nagy melegben nem tesz jót a szervezetnek.



Nyáron érdemes magas víztartalmú zöldségeket és gyümölcsöket, például sárgadinnyét, görögdinnyét fogyasztani, mivel ilyenkor sokkal több folyadékot veszítünk. De, ami még ennél is fontosabb, hogy akad egy zöldség, amit mindenképpen érdemes elkerülni a meleg időben, ugyanis csak ront a helyzeten.

sp\u00e1rg\u00e1k fadeszk\u00e1n, k\u00e9k ter\u00edt\u0151, f\u00e9lbev\u00e1gott citrom

Fotó: Christine Siracusa / Unsplash


A spárga sajnos nem a legjobb választás, ha nyáron egy finom zöldséget ennél, ugyanis nagyon erős vízhajtó hatással rendelkezik.

Ha tehát, sok spárgát fogyasztasz, akkor több sót és folyadékot fogsz veszíteni, vagyis könnyedén dehidratálódhatsz - írja a Mirror.

z\u00f6ld sp\u00e1rg\u00e1k \u00f6sszek\u00f6tve egym\u00e1s mellett

Fotó: Donald Teel / Unsplash


Igaz, hogy a spárga egész évben kapható, ám tavasszal van igazán szezonja. Sőt, ekkor még a dehidratáltságtól sem kell annyira tartanod, minta nyári hőségben. A spárgát általában február végétől júniusig szüretelik, és ahogy említettük, április a spárga fő hónapja.

egy sz\u00fcrke p\u00f3l\u00f3s n\u0151  z\u00f6ld sp\u00e1rg\u00e1kat tart a kez\u00e9ben

Fotó: Duarte Nunes / Unsplash


Attól, hogy a nyáron nem ajánlott a fogyasztása, még egy nagyon egészséges zöldségről van szó, ugyanis alacsony kalóriatartalmú, remek tápanyagforrás, továbbá rostokban, folsavban valamint a A-, C- és K-vitaminokban gazdag.

Ezenkívül csökkenti a vérnyomást, illetve megkönnyíti a fogyást és az emésztést is.

Így készül


Az ízletes párolt, sült vagy grillezett spárga nagyon sokoldalú zöldség. Kiváló önmagában de köretként steakekhez és tenger gyümölcseihez is egyaránt illik.

Ha mégis a nyáron tervezel spárgát készíteni, akkor a fenti videóban látott technikával pár perc alatt megsütheted őket. Csak egy kis olajra, parmezánra, sóra és egy forró serpenyőre lesz szükséged. De, ami a legfontosabb, hogy gondoskodj a megfelelő folyadékbevitelről és akkor aggodalom nélkül élvezheted ezt a finomságot.