sárga színű kapszulák
Fotó: Leohoho / Unsplash

A 6 legjobb vitamin és étrend-kiegészítő stressz ellen

Fáradtsággal, ingerlékenységgel vagy fejfájással küzdesz? Lehetséges, hogy a tested nem bírja a harcot a stresszel szemben. Ne aggódj, van megoldás: összeszedtünk neked 6 vitamin és étrend-kiegészítőt, amik segítenek!


A stressz könnyen vezethet fáradtsághoz, fejfájáshoz, gyomorrontáshoz, idegességhez és ingerlékenységhez is. A rendszeres testmozgás, az elegendő alvás és a megfelelő táplálkozás az legjobb módja annak, hogy szervezeted felvértezd a stressz ellen. Ebben számos vitamin és étrend-kiegészítő is a segítségedre lehet!

1. Rhodiola rosea

Rhodiola rosea gy\u00f3gyn\u00f6v\u00e9ny

Fotó: kostrez / Shutterstock


A rhodiola (rhodiola rosea) egy gyógynövény, ami Ázsia egyes régióiban honos. A kutatások szerint napi 400 milligramm rhodiola kivonat enyhíti a szorongás, a kimerültség és az ingerlékenység tüneteit. Mindemellett a rhodiola segíthet a depresszió és a szorongás leküzdésében.

2. ​Melatonin

egy f\u00e9rfi alszik

Fotó: Shane / Unsplash


A melatonin-kiegészítők azok számára ajánlottak, akiknek nehézségeik vannak az elalvással. A megfelelő mennyiségű, minőségi alvás rendkívül fontos a stressz oldásához. A stressz ugyanis szorosan összefügg az álmatlansággal és az alvászavarral. A melatonin egy természetes hormon, ami szabályozza a szervezet cirkadián vagyis alvás-ébrenlét ciklusát. A hormonszinted megnövekszik este, amikor sötét van, hogy segítse az alvást, és csökken reggel, amikor világos van, hogy segítse az ébrenlétet.

3.​ Glicin

feh\u00e9r kapszul\u00e1k

Fotó: The-Lore.com / Unsplash


A glicin nyugtató hatása régebb óta ismert, ennek megfelelően szakemberek ajánlják alvás- és fókuszzavar esetén. A glicin egyébként egy aminosav, amit a szervezet fehérjék előállításához használ. A kutatások szerint a glicin növelheti a szervezet ellenálló képességét a stresszel szemben, miután "nyugtató" hatással van az agyra.

4. Ashwagandha

Ashwagandha n\u00f6v\u00e9ny \u00e9s kapszula

Fotó: Eskymaks / Shutterstock


Az Ashwagandha csökkenti a stresszszintet és javítja a hangulatot. A rhodiolához hasonlóan az ashwagandháról is bebizonyosodott, hogy fokozza a szervezet ellenálló képességét a fizikai és mentális stresszel szemben.

5. ​L-teanin

z\u00f6ld tea por

Fotó: Phuong Nguyen / Unsplash


Az L-teanin a zöld tealevelek természetes összetevője, kimutatták róla, hogy csökkenti a stresszt és elősegíti az ellazulást. Az L-teanin a tealevelekben leggyakrabban megtalálható aminosav.

6. B-komplex vitaminok

egy ember kapszul\u00e1kat tart a kez\u00e9ben

Fotó: Kate Hliznitsova / Unsplash


A nyolc B-vitamin, közös nevén B-komplex vitamin, javíthatja a hangulatot és csökkentheti a stresszt. Mindemellett ezek a vitaminok fontos szerepet játszanak az anyagcserében azáltal, hogy az elfogyasztott táplálékot jól hasznosítható energiává alakítják át. A B-vitaminok ráadásul a szív és az agy karbantartásához is nélkülözhetetlenek.

(healthline)