egy mosolygós barna hajú nő

5 élelmiszer, ami hatékonyabb a szájszag ellen, mint a legerősebb mentolos rágó

Nincs kéznél egy mentolos rágó? Nem baj! A listán található ételek simán megküzdenek a kellemetlen szájszaggal.


A minap a bloorwestsmiles oldalán egy érdekes cikkre bukkantunk, az írás kellemetlen szájszagot semlegesítő ételeket mutatott be. Gondoltuk, ezeket a praktikákat neked is megmutatjuk, mivel sok esetben jobbak, mint egy mentolos rágó.

Ez is érdekelhet: 7 egészségtelen étel, ami súlyos megbetegedéshez vezet

1. Gyömbér

barna sz\u00edn\u0171 gy\u00f6mb\u00e9r egy feh\u00e9r h\u00e1tt\u00e9r el\u0151tt

Fotó: Mockup Graphics / Unsplash


Már mi is beszámoltunk róla korábban, hogy a sushi éttermekben felszolgált gyömbér arra való, hogy megtisztítsd vele a szájpadlást. A gyömbér ugyanis számos szagsemlegesítő vegyülettel rendelkezik, amik közül a legerősebb a gingerol.

Az említett vegyület aktiválja a nyálban található enzimeket, amik aztán lebontják és semlegesítik az erős szagú kénvegyületeket.

2. Savanyúságok

uborka, savany\u00fas\u00e1gos \u00fcveg

Fotó: SuckerPunch Gourmet / Unsplash


Ez elsőre furának tűnhet, pedig tényleg működik

A savanyúság ugyanis jellemzően két antibakteriális összetevőt tartalmaz: kaprot és ecetet. Egyél egy kis savanyúságot köretként, és ints búcsút a szájszagnak.

3. Joghurt

joghurt egy cs\u00edkos t\u00e1ny\u00e9rban, eper \u00e9s \u00e1fonya

Fotó: Wesual Click / Unsplash


A joghurt fogyasztása segít csökkenteni a hidrogén-szulfid mennyiségét, ami a kellemetlen tojásszagért is felelős. Ezenfelül a joghurtok általában gazdagok D-vitaminban, ami csökkenti a baktériumok szaporodását a szervezetben, így a szájban és gyomorban is.

4. Fűszerek

z\u00f6ld rozmaring levelek

Fotó: Julian Hochgesang / Unsplash


A nyugati orvoslás atjya, az időszámításunk előtti 4-5. században élt görög orvos, Hippokratész borból és gyógynövényekből készített szájöblítőt.

És valóban, gyakorlatilag bármilyen fűszernövény (a magyar konyhában gyakran előfordulók közül a petrezselyem, a fodormenta vagy a rozmaring) megfelel a célnak. A rozmaring például jelentősen csökkenti a fokhagymás leheletet. Ha nem szeretnéd nyersen elfogyasztani, akkor próbálj teát főzni a levelekből.

5. Cseresznye

csereszny\u00e9k egy feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9rban

Fotó: Nicholas Barbaros / Unsplash


A kedvenc nyári gyümölcsünk is képes megküzdeni a kellemetlen szájszaggal, ráadásul C-vitaminban és rostokban is gazdag.