szép bőrű nő

8 élelmiszer, amitől örökre elfelejtheted a pattanásokat

Bőrünk szépsége nagyban függ attól, mit viszünk be a szervezetünkbe. Összegyűjtöttük neked azokat az úgynevezett „bőrételeket", amelyeknek ott a helye a te konyhádban is!


Bár számos módon kezelhetjük az aknés bőrt, a szakemberek szerint is leginkább az étrendbeli változtatások segíthetnek csökkenteni a bőr gyulladását. Az IN cikke alapján mutatjuk, mit egyél, ha tiszta, egészséges bőrt szeretnél.

A „bőrételek" tele vannak tápanyagokkal és vitaminokkal, ezáltal támogatják az egészséges bőrsejtcserét és gyulladáscsökkentő hatással bírnak. Ezek azok:

Vad lazac

vad lazac s\u00f3val, citrommal

Fotó: Shutterstock

A lazac tele van omega-3 zsírsavval, ami kiváló gyulladásgátló hatású, csökkenti a pirosodást és a duzzanatot. Fehérjékben is gazdag, ami a bőrsejtek cseréjét segíti elő.

Édesburgonya

\u00e9desburgonya p\u00fcr\u00e9 \u00e9s k\u00e9t burgonya

Fotó: Shutterstock

Az édesburgonya béta-karotin forrás, amit a szervezet A-vitaminná alakít. Az A-vitamin szintén a sejtcsere előidézője, ezáltal csökkenti a pattanásosokat.

Avokádó

avok\u00e1d\u00f3

Fotó: Shutterstock

Egészséges zsírokban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag ez a sokszor zöldségnek hitt szuper gyümölcs. E-vitaminokat is tartalmaz és egyszeresen telített zsírokat, amik gyulladáscsökkentő hatással bírnak.

Magvak és diófélék

magvak \u00e9s di\u00f3f\u00e9l\u00e9k egy fat\u00e1lban

Fotó: Shutterstock

Bár róluk pont az ellenkezőjét gondolnánk, de mivel tele vannak egészséges zsírokkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal, és cinket és szelént is tartalmaznak, nagyban hozzájárulnak az egészséges bőrsejtcseréhez. Szeléntartalmuk is elengedhetetlen az egészséges bőr számára.

Brokkoli

brokkoli egy fat\u00e1ny\u00e9rban

Fotó: Shutterstock

A brokkoli tápanyagban gazdag, igen magas A-, C- és E-vitamin tartalommal bír, és tele van antioxidánsokkal is, ami szintén óvja a bőrt a károsodástól. Gyulladáscsökkentő, és sejtcsere elősegítő hatással bír.

Spenót

spen\u00f3t levelek

Fotó: Shutterstock

Reméljük mostanra már megszeretted a spenótot, mert az egyik legjobb bőrkímélő zöldség. A-, C- és E-vitaminokban, és antioxidánsokban gazdag, amik csökkentik a gyulladást. Kiváló vasforrás is, ami szintén elengedhetetlen az egészséges bőrhöz.

​Zöld tea

z\u00f6ldtea cs\u00e9sz\u00e9ben

Fotó: Shutterstock

A zöld tea tele van antioxidánsokkal, ezzel is védve a bőrt. Gyulladáscsökkentő, tisztító hatással is bír, jó választás az aknéval folytatott harcban.

A pirosak: paradicsom, vörös szőlő, kaliforniai paprika

paradicsom \u00e9s kaliforniai paprika

Fotó: Shutterstock

Ez a három piros élelmiszer mind kiváló C-vitaminforrás, amivel elősegítik a sejtcserét és gyulladáscsökkentőek. Emellett a paradicsom likopint is tartalmaz, ezzel segít megvédeni a bőrt a károsodásoktól. A vörös szőlő K-vitaminban, a kaliforniai paprika pedig A-vitaminban is gazdag.

Azt azért tartsd észben, hogy mindenki bőre egyedi, máshogyan reagál a különböző táplálékokra. Ezért fontos, hogy kísérletezz, és a tapasztalataid alapján alakítsd ki a saját, számodra legmegfelelőbb bőrkímélő étrendet.