kék szilva átlátszó dobozban

4 egészségügyi ok, amiért falnod kéne a szilvát

Finom, sokoldalú és mindenek előtt nagyon egészséges. Mutatjuk, mi mindenre jó a szilva.



A chatelaine.com oldal szedte össze a minap a szilvával kapcsolatos tudnivalókat. Arra jutottak, mindenkinek ennie kéne, mert finom, sokoldalúan felhasználható és nem utolsó sorban nagyon egészséges. 4 pontban szedték össze az előnyöket.

1. Rengeteg vasat tartalmaz és erősíti a csontokat

30 éves kor fölött a csonttömeg elkezd csökkenni, vagyis a csontok egyre sérülékenyebbé válnak. Szerencsére a folyamatot a szilvával jelentősen lassíthatod, 4-5 szemben már annyi K-vitamin, mangán, bór, kálium, réz, vas és B6-vitamin van, amivel komoly eredmény érhető el még a változó korban is.

2. Alacsony a glikémiás indexe

f\u00e9lbev\u00e1gott szilv\u00e1k feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9ron

Fotó: Nadeykina Evgeniya / Unsplash

A glikémiás index egy 0-100 közötti számérték, a táplálékok besorolására szolgál, a vércukorszintre gyakorolt hatásukat jellemzi. Az alacsony glikémiás indexű ételek lassan felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, ezáltal hosszabb ideig tartó teltségérzést okoznak, de a szakemberek szerint más szempontból is előnyösebb az alacsonyabb érték. A szilva GI-je 29, a gyümölcsök közül az almáé 40, az ananászé 66.

3. Erősíti az immunrendszert

A már említett kálium mellett magas rosttartalmával is sokat tesz azért, hogy mindig jó erőben érezd magad. Ha ez nem lenne elég, a koleszterinedet is rendben tartja, ha rendszeresen fogyasztod.

4. Sokoldalú és finom

Íze komplex, állaga krémes. Édessége miatt kiváló természetes édesítőszer például savas salátákban, aszalt változata sós sült húsokban, de a bevezetőben említett cikk bátran ajánlja balzsamhoz, gombához és túrótortába is. Természetesen magában is nagyon finom, például pürésítve vagy lekvárként.