egy nő villáva leszik

A zöldség, amiből heti 2 darab megvéd a szívrohamtól

Egy Magyarországon is kedvelt, szinte folyamatosan beszerezhető zöldségről van szó, amelynek fogyasztásával jelentősen csökkentheted a szívroham kockázatát.


Mi a vince.hu-nál már régóta oda vagyunk avokádóért. Miért? Először is, mert sokoldalú. Lehet egy finom reggeli, ebéd vagy vacsora alapja is. Másodszor mert nagyon jó a szervezetnek, ugyanis rengeteg jótékony hatású zsírt és tápanyagot tartalmaz. Sőt, egy új tanulmány szerint még több okunk van arra, hogy sok avokádót fogyasszunk.

Ez is érdekelhet: 5 étel, aminek búcsút inthetünk a klímaváltozás miatt

egy kutat\u00f3 mikroszk\u00f3p el\u0151tt \u00fcl

Fotó: National Cancer Institute / Unsplash


A friss amerikai tanulmány kutatói arra a következtetésre jutottak, hogy heti két adag avokádó, vagyis egy egész avokádó vagy egy csészényi összevágott gyümölcs (bizony, az avokádó növénytanilag gyümölcs) elfogyasztása 21 százalékkal csökkenti a szívroham kockázatát - olvasható a marthastewart portál egyik cikkében.

emberek s\u00e9t\u00e1lnak az utc\u00e1n

Fotó: Ryoji Iwata / Unsplash


A kutatás során több mint 68 ezer nő és 41 ezer férfi táplálkozási szokásait rögzítették 30 éven keresztül. Annak érdekében, hogy a kutatók nyomon követhessék a résztvevők egészségügyi állapotának változásait is, négyévente minden résztvevőnek ki kellett töltenie egy táplálkozási kérdőívet.

egy piros t\u00e1lban avok\u00e1d\u00f3 van

Fotó: K8 / Unsplash


A kutatást végző csapat szerint, hogy ha a tojás, joghurt, sajt, margarin, vaj vagy feldolgozott hús (például szalonna) helyett naponta legalább egy fél avokádót (negyed csésze) elfogyasztunk, akkor 16-22 százalékkal csökken a szívroham kockázata.
csicseribors\u00f3 egy \u00fcveg t\u00e1lban

Fotó: Deryn Macey / Unsplash


Előfordulhat, hogy nem mindig tudsz avokádót beszerezni. Pánikra azonban semmi ok, ugyanis a bab, a csicseriborsó és a lencse is hasonló jótékony hatásokkal rendelkezik.

egy m\u0171sz\u00edv ki\u00e1ll\u00edtva

Fotó: jesse orrico / Unsplash


A szívbetegségek általános megelőzése érdekében erősen ajánlott emellett a cukorbevitel csökkentése. De ami még ennél is fontosabb, hogy igyekezz kevesebb magas zsírtartalmú és feldolgozott élelmiszert fogyasztani. Igaz, hogy mindenkinek szüksége van zsírra az energia növeléséhez és a szervek egészségének megőrzéséhez, ám csak az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírok tesznek jót a szervezetednek. Ilyen például az olívaolaj, a repceolaj, a szezámolaj, az avokádó olaja és a mogyoróvaj.

Ha betartod ezeket a tanácsokat, akkor csökkenteni tudod a szívbetegségek kialakulásának kockázatát.