egy nő fogja a fejét
Fotó: file404 / Shutterstock

10 bizarr élelmiszer, amit meg kell enned, hogy egészséges maradj

A listán szereplő bizarr élelmiszerek tele vannak fontos összetevőkkel és tápanyagokkal, így elfogyasztásuk akkor is létkérdés, ha az nem feltétlenül esik jól.



Mindenki szeretné jó karban, egészségesen megérni az öregkort. Ez azonban néha áldozatokkal jár. Vannak például olyan szuperélelmiszerek, amik furcsán néznek ki, ízben sem feltétlenül azt nyújtják, amit megszoktál, mégis érdemes enned őket, mert nagyon egészségesek. Az eatthis oldalán 10 ilyet is összegyűjtöttek a szakemberek. Mindazonáltal van egy jó hírünk: a listán szereplő 10-ből 4 azért nem olyan idegen a magyar konyhától.

Ez is érdekelhet! A világ legdrágább kávéja - már nem a cibetmacska a rekorder

1. Céklalé

c\u00e9klal\u00e9 mentalev\u00e9llel

Fotó: Joanna Kosinska / Unsplash


A cékla gazdag rostokban, antioxidánsokban és vitaminokban és még az izmok oxigénellátását is javítja, ami megakadályozza az érszűkület kialakulását. Még így is nehezen tudod elképzelni, hogy sima céklalevet kortyolgass? Akkor próbáld ki a cékla-répa keveréket.

2. Édesgyökér

\u00e9desgy\u00f6k\u00e9r cukorka

Fotó: Hanna Stolt / Unsplash


Az édesgyökér vagy cukorkóró többek között a medvecukor ízesítőanyaga. Az édesgyökér valójában egy nagyszerű módja a megfázás elleni küzdelemnek, erősen antibakteriális hatású. Ezenkívül csillapítja a torokfájást, és enyhítheti az orrmelléküreg-gyulladás kellemetlen tüneteit. A leghatásosabb és legegészségesebb, ha édesgyökér teát vagy cukormentes édesgyökér keménycukorkát fogyasztasz.

3. Oregánó olaj

oreg\u00e1n\u00f3 f\u0171szern\u00f6v\u00e9ny levelei

Fotó: Tina Xinia / Unsplash


Furán hangozhat, de érdemes egy esélyt adnod az oregánó olajának, mivel antibakteriális hatású és kiváló antioxidáns forrás. Ha szeretnéd elkerülni az influenzát, akkor minimum 10 napon keresztül adj pár csepp oregánó olajat forró vízhez vagy teához.

4. Propolisz

bef\u0151ttes \u00fcvegek propolisz

Fotó: Bee Naturalles / Unsplash


A méhek a "mézgyártás" közben egy propolisz nevű vegyületet is készítenek, amit a kaptár építéséhez használnak fel. A propoliszt egyébként már régóta használják sebek kezelésére, fertőzések leküzdésére, sőt még az egyiptomi múmiák balzsamozásánál is felhasználták. A propolisz magas antioxidáns- és flavonoid-tartalmának köszönhetően tökéletes a megfázás leküzdésére.

5. Szénpor

sz\u00e9npor

Fotó: Adrien Olichon / Unsplash


A szénpor egy természetes ásványi anyag, ami kitisztítja a salakanyagokat a testünkből, illetve hatékonyan lehet vele a fogakat is tisztítani. Miután fogkrémet nyomtál a fogkefére, tegyél rá egy kevés szénport és már moshatod is a fogadat. Elsőre elég vicces látvány lesz, de hidd el, működik.

6. Kimchi

korai kimchi egy barn\u00e1s t\u00e1lban

Fotó: Portuguese Gravity / Unsplash


A kimchi különféle fermentált és fűszerezett zöldségekből – például káposztából, fokhagymából, gyömbérből, uborkából és retekből – készített hagyományos koreai étel. Emellett pedig igazi szuperfood, rendszeres fogyasztása ugyanis fokozza a szervezet ellenálló képességét. Ha ez még mindig nem elég ok arra, hogy te is beépítsd az étrendedbe, akkor most figyelj! Több kutatás is kimutatta, hogy a kimchi csökkenti a koleszterinszintet, antibakteriális sőt még öregedésgátló hatással is rendelkezik, ugyanis csökkenti a szabad gyökök számát.

7. Mikrozöldek

mikroz\u00f6ld feh\u00e9r h\u00e1tt\u00e9r el\u0151tt

Fotó: Devi Puspita Amartha Yahya / Unsplash


Mi teszi különlegessé a mikrozöldeket? Az, hogy telis-tele vannak vitaminokkal és tápanyagokkal. Az amerikai University of Maryland tanulmánya szerint a mikrozöldek sok esetben nagyobb mennyiségű tápanyaggal rendelkeznek, mint kifejlett zöldség változatuk.

8. Gyöngypor

feh\u00e9r kapszul\u00e1k

Fotó: The-Lore.com / Unsplash


A gyönyörű gyöngyök porrá törése elég brutálisan hangzik, ám a gyöngypor aminosavakat, nyomelemeket, magnéziumot és rengeteg kalciumot tartalmaz, amik a legtöbb ember szervezetéből alapesetben hiányoznak. A gyöngypor fogyasztása továbbá megakadályozza a kellemetlen hiperpigmentációt (barna foltok megjelenése) és kiegyenlítik a bőr tónusát.

9. Cseresznyelé

csereszny\u00e9k egy barna t\u00e1lban

Fotó: Mohammad Amin Masoudi / Unsplash


A cseresznye az egyik ritka természetes forrása a melatoninnak, annak a hormonnak, ami az alvási és ébrenléti ciklusaink szabályozásában fontos szerepet játszik. Ezenfelül sok sporttoló használja természetes gyulladáscsökkentőként ízületi gyulladások esetén.

10. Máj

m\u00e1jas \u00e9tel egy fekete t\u00e1lban

Fotó: Timolina / Shutterstock


A máj a legjobb természetes forrása az A-vitaminnak. Ráadásul tele van B-vitaminnal, folsavval, valamint a vas és a réz egyik legkönnyebben emészthető formájával. Ha nem kedveled, akkor is adj neki egy új esélyt, mert megérdemli!