egészséges ételek, mérőszalag, óra
Fotó: Shutterstock

6 szuperélelmiszer, amitől a fogyás gyerekjáték lesz

Biztos te is hallottál már az úgynevezett „szuperélelmiszerekről”. Ezek azok a élelmiszerek, amik rengeteg olyan tápanyagot, ásványi anyagot, antioxidánst és mikrotápanyagot tartalmaznak, amik elengedhetetlen fontosságúak az egészséges életmódhoz. Nem mellesleg fogyasztanak is.


Összegyűjtöttünk neked pár ilyen szuperételt a healthline cikke jóvoltából; ha ezekre figyelsz, önsanyargatás nélkül lepattanhatnak rólad a kilók.

6. ​Diófélék

di\u00f3

Fotó: Shutterstock

A dió amellett, hogy omega-3 zsírsavakban gazdag, koncentráltan tartalmaz E-vitamint, folsavat és rezet is. Bár viszonylag nagy a kalóriatartalma, tanulmányok szerint a szervezet 21%-kal kevesebb kalóriát vesz fel a dióból, mint amennyit a tápértéke alapján elvárnánk.

Csökkenti az éhségérzetet és az étvágyat, ami előnyös lehet a hosszú távú fogyás szempontjából. Nassold tehát nyugodtan salátákhoz, gabonapelyhekhez, zabpehelyhez és joghurthoz is!

5. Avokádó

avok\u00e1d\u00f3

Fotó: Shutterstock

Az avokádó kifejezetten magas kálium-, folsav-, C- és K-vitamin-tartalmú. Bár kalóriadús ételnek számít, tele van rosttal és szívbarát telítetlen zsírokkal, amelyek az étkezések között is teltségérzetet biztosít, így segíthet a fogyásban. Az avokádó krémes textúrát és gazdag ízt kölcsönöz pirítósnak, salátáknak, leveseknek vagy rántottának.

Ha pedig guacamole-t, hummuszt vagy salsát készítesz, az avokádó elengedhetetlen kiegészítője ezeknek a szószoknak!

4. ​Édesburgonya

\u00e9desburgonya

Fotó: Shutterstock

Az édesburgonya tele van antioxidánsokkal, valamint A- és C-vitaminnal, mangánnal és B-vitaminokkal. Sőt, magas a rosttartalma, ami lassítja a gyomor kiürülését, így fokozza a fogyást és a zsírégetést. Elkészítheted sütve, püréként, főzve vagy párolva, vagy fogyaszd snackként és köretként.

3. Kaliforniai paprika és paradicsom

kaliforniai paprika \u00e9s paradicsom

Fotó: Shutterstock

A többféle színben kapható kaliforniai paprika rostban, valamint C-vitaminban, B6-vitaminban és káliumban gazdag, a paradicsom pedig tele van antioxidánsokkal, C- és K-vitaminnal és káliummal.

Magas víztartalmuknak köszönhetően nagyon alacsony a kalóriatartalmuk, ezzel támogatják a fogyást. A paprika kiváló snack, ha humuszba, tzatzikibe vagy joghurtmártásba mártod, felkockázva pedig feldobja a levesedet, salátádat. A paradicsommal salátákat, szószokat és szendvicseket ízesíthetsz.

2. Lazac

lazac

Fotó: Shutterstock

A lazac nemcsak nagy mennyiségű omega-3 zsírsavat tartalmaz, de B-vitaminban, szelénben és káliumban is gazdag. Emellett az egyik legjobb fehérjeforrás, ami segít az étvágy szabályozásában és a teltségérzet fokozásában. Süsd ki, vagy grillezd, majd párosítsd fűszernövényekkel, zöldségekkel és teljes kiőrlésű gabonafélékkel!

1. Quinoa

quinoa

Fotó: Shutterstock

A quinoa igazi szuperétel, gazdag fehérje- és rosttartalma mellett rengeteg mangánt, magnéziumot, folsavat és foszfort tartalmaz. Egyike a kevés növényi alapú teljes értékű fehérjeforrásoknak, mind a kilenc esszenciális aminosavat tartalmazza, amire a szervezetednek szüksége van. Fehérjetartalma csökkenti az éhségérzetet és az étvágyat. Helyettesítsd vele a rizst, a kuszkuszt vagy az árpát, gabonasaláták, levesek, pörköltek és vega burgerek remek kiegészítője.