egy nő bevásárol a boltban

Ne dőlj be a trükköknek!

Te tudod, miért szól zene a szupermarketekben?

Lehet már neked is feltűnt, hogy a kék bizonyos árnyalataitól nyugodtabbnak érzed magadat. Bizonyos színek ugyanis különféle érzelmi reakciót váltanak ki belőled. Sőt, a döntéshozatalban is befolyásolhatnak. De mi a helyzet a zenével?


Régóta ismert, hogy egyes gyorséttermek különböző trükkökkel próbálják fogyasztásra sarkallni az embereket. Egyik gyakran alkalmazott módszer, hogy mindig olyan élénk színeket használnak az éttermekben, amik növelik az étvágyunkat.

Sőt, ha úgy tartja kedvük, arra is ösztönöznek minket, hogy gyorsan együk meg az ételt és távozzunk. Hogyan érik ezt el? Jellemzően kényelmetlen műanyag székekkel látják el a gyorséttermeket, hogy az éppen fogyasztók minél hamarabb felálljanak és helyet adjanak az új vendégeknek.

Így érthető, hogy hasonló trükköket a szupermarketben is alkalmaznak, hiszen az ő céljuk is az, hogy sok pénzt költs el náluk.
egy mos\u00f3medve bev\u00e1s\u00e1rl\u00f3kocsit tol

A zene nagy hatással van a döntés hozatalunkra

Giphy


Szinte minden élelmiszerboltban szól a zene. Hihetetlen, de a hangerőtől kezdve a lejátszási listáig minden pontosan ki van találva.

Nem szólhat például túl hangosan a zene, mert az kapkodásra és gyors távozásra ösztönzi a vásárlókat. Ezzel szemben a lassú, kellemes zene maradásra csábít, ha pedig sok időt töltesz a boltban, akkor többet is fogsz vásárolni.
egy n\u0151 a szupermarketben bev\u00e1s\u00e1rol

Készíts bevásárlólistát!

Giphy


Bár nehéz felismerni ezeket a pszichológiai stratégiákat, néhány trükkel ellenállhatsz nekik.

Először is: nem kell színültig töltened a bevásárlókocsit.

Már csak azért sem, mert a mai bevásárlókocsik sokkal nagyobbak, mint régen. Másodszor pedig készíts egy bevásárlólistát magadnak. Így nagy eséllyel csak azokat a termékeket veszed meg, amikre valóban szükséged van.

Végül pedig tedd fel a fejhallgatót, és hallgass valami pörgőset, hogy minél hamarabb befejezd a költést.