Föld képe az űrből
Fotó: NASA / Unsplash

Ez az élelmiszer a legjobb fehérjeforrás a Földön

A te konyhádban is megtalálható a világ legegészségesebb fehérjeforrása, és nem is tudsz róla.


Még a mostani drágulások mellet is viszonylag olcsó tudott maradni, miközben tökéletes kiegészítője a nap bármely étkezésének. Melyik élelmiszerre gondolunk? Természetesen a tojásra! Máris mutatjuk, miért számít a világ legjobb fehérjeforrásának.

Olvasd el ezt is! Császárok eledele, az ezeréves tojás: hogyan készítsük el

toj\u00e1s, alma, keny\u00e9r \u00e9s t\u00e1ny\u00e9rok

Fotó: khloe arledge / Unsplash


A fehérjének az étrendbe történő beépítése mindenki számára elengedhetetlen, hiszen anélkül nincs egészségesen működő szervezet - olvasható az eatthis cikkében.

A fehérjék aminosavai ugyanis olyan építőkövek, amiket a szervezet az izmok és csontok építésére és helyreállítására, valamint a hormonok és enzimek előállításához használ. Ezenfelül pedig még energiaforrásként is szolgálnak.

toj\u00e1sok, eper, k\u00e1v\u00e9 \u00e9s t\u00e1ny\u00e9rok egy asztalon

Fotó: Rachel Park / Unsplash


Itt jön a képbe a tojás, ami tökéletes fehérjeforrás, miközben fogyasztása segít fenntartani a szív egészségét is. Az egészséges étrendből természetesen a teljes kiőrlésű gabonák, a gyümölcsök és a zöldségek sem hiányozhatnak. Ha nincs ötleted, milyen ételt készíts a hűtőben talált tojásból, próbáld ki a mi kedvenc tojáslepény receptünket.

feh\u00e9r vir\u00e1gos t\u00e1ny\u00e9r \u00e9s toj\u00e1s

Fotó: Joseph Gonzalez / Unsplash


Felmerülhet benned a kérdés, mennyi fehérje az elégséges naponta? A válasz: 50 gramm. Ezért fontos, hogy olyan fehérjeforrást találj, amit minden nap tudsz fogyasztani.
toj\u00e1s, keny\u00e9r egy feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9ron vill\u00e1val

Fotó: Scott Eckersley / Unsplash


A rendkívül sokoldalú tojás átlagos méretű darabja átlagosan 6 gramm fehérjét tartalmaz.

A tojásfehérje és a sárgája egyaránt tartalmaz proteint, így ha teheted, egész tojást fogyassz.

k\u00e9k t\u00e1ny\u00e9r, avok\u00e1d\u00f3, villa, paradicsom

Fotó: Brooke Lark / Unsplash


Azoknak persze, akik éppen fogyókúrára fogták magukat, elég, ha csak a fehérjét eszik meg, hiszen abban kevés zsír található. A koleszterint tartalmazó sárgáját azoknak is érdemes kerülniük, akiknek magas a koleszterinszintjük.