egy nő fekszik az ágyon
Fotó: fizkes / Shutterstock

Íme a vitamin, ami felér 2 altató tablettával!

Mi nem gondoltuk volna, hogy a vitaminok hiánya ilyen mértékben befolyásolja az alvást.


A minap a bbc oldalán rábukkantunk egy érdekes cikkre, ami a minőségi alvást befolyásoló tényezőkről írt. Gondoltuk, hogy veled is megosztjuk amit találtunk, ugyanis a pihentető alvás mindenkinek jár. Íme!

Olvasd el ezt is! A 6 legjobb vitamin és étrend-kiegészítő stressz ellen

feh\u00e9r t\u00e1lban kuszkusz, hal, z\u00f6lds\u00e9gek

Fotó: Ella Olsson / Unsplash


Mint az több kutatásból kiderült, a tápanyagokban és vitaminokban gazdag étrend jótékony hatással van az alvásra.

Az elvégzett vizsgálatok során ugyanis kimutatták, hogy azok az emberek, akik nem tudnak eleget aludni, nagyobb valószínűséggel fogyasztanak kevés kalciumot, magnéziumot és D-vitamint.

s\u00e1rga kapszula

Fotó: Michele Blackwell / Unsplash


Sőt, az 50 év felettiek körében határozott összefüggést találtak a rossz alvás és az alacsony C-, D-, E-vitamin-bevitel között.

Az még nem teljesen tisztázott, hogy az alacsony bevitel okozza-e a nem megfelelő alvási időt, vagy a kevés alvás következményeként nem követnek az emberek kiegyensúlyozott étrendet.

egy feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9r sal\u00e1t\u00e1val

Fotó: Farhad Ibrahimzade / Unsplash


Az általad elfogyasztott ételek szerepe azért is olyan jelentős, mert a bennük lévő tápanyagok és vitaminok táplálják a bélben lévő jótékony baktériumokat, amik hozzájárulnak az egészséges bélflórához és a pihentető alváshoz.
z\u00f6lds\u00e9gek egym\u00e1s mellett, paprika, paradicsom

Fotó: ja ma / Unsplash


A bélflóra egészségének fenntartása érdekében érdemes egy héten legalább 30 féle különböző zöldséget és növényt fogyasztanod, és az "étlapról" nem maradhatnak le a diófélék, magvak és a hüvelyesek sem.

gy\u00fcm\u00f6lcs\u00f6k, avok\u00e1d\u00f3, sz\u0151l\u0151, lime \u00e9s kivi

Fotó: Julia Zolotova / Unsplash


A pihentető alvás tehát könnyen elérhető, abban az esetben, ha sok rostban gazdag élelmiszert fogyasztasz, illetve elkerülöd a feldolgozott ételeket.