egy nő zabkását tart a kezében
Fotó: David Prado Perucha / Shutterstock

6 ok, amiért érdemes minden nap zabkását enni

Amellett, hogy egészséges, számos további jó tulajdonsága van a zabnak. Összeszedtünk 6 okot, amiért érdemes minden nap zabkását fogyasztanod. Íme!



Ha már unod a tojásrántottát és a pirítós kenyeret, és valami tápanyagdús ételre vágysz, ne keress tovább! Bemutatkozik a zabkása!

1. ​A zab csökkentheti a koleszterinszintet

egy arany sz\u00edn\u0171 kan\u00e1l \u00e9s zab

Fotó: Melissa Di Rocco / Unsplash


A zab rengeteg oldható és oldhatatlan rostot tartalmaz. Az oldható rostok viszkózus gélt képeznek, ami segít csökkenteni a koleszterinszintet és stabilizálni a vércukorszintet. A zabban lévő oldhatatlan rostok pedig segítik az emésztést.

2.​ A zab megvédi a szívet és vastagbelet

di\u00f3f\u00e9l\u00e9k \u00e9s zab egy t\u00e1lban

Fotó: Margarita Zueva / Unsplash


Akadnak olyan antioxidánsok, mint például a venantramidok, amik kizárólag a zabban találhatók meg. Az avenantramidokról kimutatták, hogy gyulladáscsökkentő hatásúak, illetve védelmet nyújthatnak a szívkoszorúér-betegség, a vastagbélrák és a bőrirritáció ellen. Mindemellett pedig a vérnyomás szabályozásában is szerepet játszanak.

3. ​Könnyű, kiegyensúlyozott reggeli

m\u00e9zet csorgatnak a zabk\u00e1sa tetej\u00e9re

Fotó: K8 / Unsplash


Egy csésze főtt zabpehely körülbelül 150 kalóriát, négy gramm rostot (körülbelül fele oldható és fele oldhatatlan) és hat gramm fehérjét tartalmaz. Egy kiadós zabkásás reggeli után garantáljuk neked, hogy sokáig nem leszel éhes.

4.​ A zab fontos vitaminokat és ásványi anyagokat biztosít

egy t\u00e1l sima zab

Fotó: Jocelyn Morales / Unsplash


A tápanyagokban gazdag zabpehely tiamint, magnéziumot, foszfort, cinket, mangánt, szelént és vasat is tartalmaz, ezek mind nélkülözhetetlenek az erős immunrendszer fenntartásához.

5.​ A zab gluténmentes

egy n\u0151 m\u00e1ln\u00e1t tart a kez\u00e9ben

Fotó: arianka ibarra / Unsplash


A zab gluténmentes, de azért figyelmesen olvasd el a termékek címkéjét, mert előfordul, hogy ugyanazon a gyártósoron készítik, mint az egyéb gabonákat.

6.​ A zab segíthet a súlyod szabályozásában

egy ember \u00e1ll a m\u00e9rlegen

Fotó: i yunmai / Unsplash


A zab hosszabb ideig megőrzi a teltségérzetet, ezáltal segít a súlyod szabályozásában. De természetesen, mint minden más ételnél, ügyelj az adagok méretére.

+1​ A zab is lehet sós

zabk\u00e1sa hagym\u00e1val a tetej\u00e9n

Fotó: Natallya Naumava / Shutterstock


Bár a zabot általában barna cukorral, fahéjjal vagy gyümölccsel párosítják, a zab tökéletes sós köretnek. A hajdinához hasonló állaggal bír, semleges íze pedig remekül passzol a fűszerekhez. Kombinálhatod a zabot kedvenc zöldségeiddel, a tetejére pedig egy tojást vagy sajtot tehetsz.

(everydayhealth)