tachometer

Kapcsolj turbó fokozatra!

5 zöldség, ami turbó löketet ad az immunrendszerednek

"Edd meg a zöldséget!" - mondta anyukánk, amikor gyerekek voltunk. Milyen igazuk volt! A zöldségek olyan alapvető vitaminokat, ásványi anyagokat tartalmaznak, amik turbó löketet adnak az immunrendszernek.


Bár minden zöldség tápláló, egyesek különösen fontosak egészségünk szempontjából. Lehetséges, hogy a listán olyan zöldségek is szerepelnek majd, amit még nem próbáltál vagy nem kedvelsz annyira. Adj nekik még egy esélyt!

Ne félj újakat is kipróbálni, mert csak így biztosíthatod szervezeted számára az összes szükséges elemet.

1. Tök

t\u00f6k\u00f6k egym\u00e1sra halzomva

A zöldség, ami igazából gyümölcs.

Fotó: Karalina S / Unsplash


Nemcsak tökfaragásra jó! A sütőtök kiváló A-vitamin forrás, ezzel például a szem egészségéhez járul hozzá. Ezenkívül rengeteg fitoszterolt tartalmaz, ami csökkentheti a koleszterint.

Ebben a receptben használhatsz tököt!

2. Kelbimbó

kelbimb\u00f3k egym\u00e1sra halmozva

Lehet, hogy nem szereted, de megérdemel még egy esélyt!

Fotó: Jez Timms / Unsplash


A kelbimbó kiváló vasforrás, ezzel segíti a vörösvértestek képződését. Emellett K-vitaminban gazdag, így javítva a csontok egészségét.

Ha ez még nem elég indok arra, hogy fogyassz belőle többet, akkor eláruljuk, hogy rengeteg C-vitamin is megtalálható benne.

3. Cékla

c\u00e9kla feh\u00e9r t\u00e1ny\u00e9ron

Próbáltad már fermentálni?

Fotó: Natalia Fogarty / Unsplash


Egészségünk szempontjából a legfontosabb, hogy a cékla antioxidánsai gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkeznek.

Mindemellett a cékla jó folsav-, kálium- és mangánforrás, ezek segítik a kalcium felszívódását és a véralvadást.

Próbálj otthon céklát fermentálni, ezzel a módszerrel!

4. Kelkáposzta

kelk\u00e1poszt\u00e1k egym\u00e1sra halmozva

Neki is adj egy új esélyt!

Fotó: Char Beck / Unsplash


Ezek a K-vitaminban gazdag levelek segítik a véralvadást és hozzájárulnak a csontok egészségéhez.

5. Gomba

gomb\u00e1k egym\u00e1sra halmozva

Ősszel is rengeteg gombát találhatsz!

Fotó: Ashleigh Shea / Unsplash


A gombák rendkívül sokoldalúan elkészíthetőek. Csinálhatsz belőlük salátát, levest, köretet és fasírtot is.

Rendszeres fogyasztásuk segíti az emésztést és megvéd a gyulladásoktól.

Próbáld ki ezt a zöldfűszeres gombafasírt receptet!
Ha pedig többet olvasnál a gombákról, akkor nézd meg ezt a cikket, ami a Magyaroszágon is megtalálható japán gombákról szól.