5 darab arany színű üveg mozaikpadlón

Harminc országban isszák a Royal Tokaji aszúit

Fotó: Dancsecs Ferenc / VINCE Magazin

Világmárka Tokajból

Kétségtelen, hogy a világon a legismertebb magyar borászatok közé tartozik a Royal Tokaji, amelyet elérni nem kevés munkájába került a pincészetnek. A VINCE Magazin augusztusi lapszámához Németi Sándor vendégszerzőnk most Kovács Zoltán birtokigazgatót kapta mikrofonvégre, aki beavatta a szakmai titkokba és a borászat jövőképébe is.


Egy pályafutás néhány mondatban

Büszke mosoly: teljes joggal

Fotó: Dancsecs Ferenc / VINCE Magazin

Erdélyi szőlész-borász családból származom, az egyetemi tanulmányaimat követően – egy kis dél-afrikai kitérővel – gyakorlatilag rögtön Tokaj-Hegyaljára kerültem. Elsőként 1998-ban a László Pincészethez, majd 2005-ben borászként a Disznókőhöz, ahol később termelési igazgató lettem. Új kihívást keresve, 2017-től már a Royal Tokaji Borászatot irányítom. A pincészet az egyensúlyra való törekvésével, a gyümölcsös aszúival mindig arról volt híres, hogy stílusteremtő volt Tokaj-Hegyalján. Az érkezésemmel tovább csiszoltuk a pincészet stílusát, és az aszúink nemzetközi sikere mellett szintén fontos szempont volt, hogy olyan alap száraz furmintot készítsünk, amire nemzetközi szinten is büszkék lehetünk.

Fontos, hogy amit készítünk, az minőségileg maradéktalanul megállja a helyét. Célkitűzésünk, hogy a nemzetközin kívül a magyar piacon is megerősítsük kulcsszerepünket. Jelenleg mintegy 30 országban vagyunk jelen, és vannak olyan országok, ahová csak mi exportálunk. Azáltal, hogy a Royal Tokaji sok exportpiacra jut el és népszerűsíti saját borait, egyúttal a Tokaji borvidéket és Magyarországot is promótálja.

Tudjon meg még többet a Royal Tokajiról a VINCE Magazin augusztusi lapszámában.

Augusztusi lapszámunk augusztus 6-tól elérhető országszerte, vagy megrendelhető közvetlenül tőlünk, a kiadótól. Amennyiben előfizetne magazinunkra, úgy azt ezen a linken keresztül teheti meg.

Galéria

Fotó: Dancsecs Ferenc / VINCE Magazin

Kilátások