epres shake
Fotó: Tyler Nix / Unsplash

4 innivaló, amiben több a D-vitamin, mint a tablettákban

A listán szereplő, D-vitaminban gazdag italokat azoknak ajánljuk, akik nem akarják magukat kapszulás vitamin-kiegészítőkkel sanyargatni.



A D-vitamin erősíti az immunrendszert, elősegíti a fogak és csontok növekedését, egészségük megtartását. Ebből következik, hogy hiánya gyengébb csontokhoz, ízületi és izomfájdalmakhoz vezet. Bevitelének legegyszerűbb módja elvileg a tabletta, de ugyanezt érheted el, ha olyan ételeket fogyasztasz, amikben természetesen jelen van a D-vitamin. De mi a helyzet az italokkal? Az ndtv oldal segítségével most ennek jártunk utána. Íme!

Olvasd el ezt is! Megduplázhatod a fogyókúrád hatékonyságát egy itallal

1. Narancslé

k\u00e9s, narancsok

Fotó: Kateryna Hliznitsova / Unsplash


Nem sok természetes D-vitamin forrás létezik, főleg akkor, ha vegán vagy vegetáriánus étrendet követsz, vagy egyszerűen csak nem szereted a halat. De aggodalomra semmi ok, ugyanis akadnak olyan D-vitaminnal dúsított italok, amik orvosolják a problémát. Ilyen a narancslé is, amiben a hozzáadott D-vitaminon kívül még rengeteg egyéb tápanyag megtalálható.

Ha teheted, akkor mindig otthon készítsd el magadnak a narancslevet.

2. Tej

csokol\u00e1d\u00e9s shake

Fotó: Fatima Akram / Unsplash


A tehéntej az egyik legtöbbet fogyasztott ital a világon és az egyik legjobb forrása a D-vitaminnak. A táplálkozási szakértők azt javasolják, hogy fogyassz zsíros tejet, mert az tartalmazza a legnagyobb mennyiségű D-vitamint. Ha magában nem szereted annyira meginni a tejet, akkor készíthetsz belőle egy finom turmixot is.

Kipróbálhatod például a mi kedvenc erdei gyümölcsös turmix receptünket is!

3. Joghurt alapú italok


A joghurt alapú italok akkor számítanak jó megoldásnak, ha nem akarsz minden nap joghurtot enni.

A joghurtos italokkal ugyanis meg tudod törni az egyhangúságot. Viszont ha az időd engedi, akkor ne a boltban vásárold meg őket, ugyanis sok esetben ezek a termékek rengeteg cukrot tartalmaznak. Inkább szánj egy kis időt arra, hogy otthon elkészíts mondjuk egy finom indiai mango lassit. Ehhez csak joghurtra, mangora, pici cukorra és egy pár csepp vízre lesz szükséged. Turmixold össze az egészet és már kész is.

4. Szójatej

sz\u00f3jatej \u00e9s sz\u00f3jabab

Fotó: Mae Mu / Unsplash


A D-vitamin leginkább az állati eredetű élelmiszerekben található meg, ám a vegánoknak és a vegetáriánusoknak sem kell aggódniuk. A növényi alapú tejitalok, mint például a szójatej, szinte mindig D-vitaminnal és más alapvető tápanyagokkal dúsított.

s\u00e1rga kapszula

Fotó: Michele Blackwell / Unsplash


Ne felejtsd tehát, a D-vitamin egyik legfontosabb feladata, hogy a fertőzésekkel, baktériumokkal megküzdő immunrendszert "jó erőben" tartsa. Ha gyakran megbetegszel, és különösen a megfázással vagy az influenzával gyűlik meg a bajod, az D-vitaminhiányra utalhat. Ha te is szeretnéd ezeket a kellemetlenségeket elkerülni, akkor építsd be a fenti italokat az étrendedbe.