egy nő iszik és ül az ágyon

7 ital, ami segíti a jó alvást

Gyakran előfordul, hogy rosszul alszol vagy egyáltalán nem tudsz elaludni? Nem is gondolnád, de akár egy megfelelő ital is segíthet a problémán. Mi 7-et is mutatunk belőle.



Sokszor nem tudatosul bennünk, hogy a megfelelő éjszakai pihenés szorosan kapcsolódik az egészséges élethez. Az orvosok tanácsa alapján 18 és 60 éves kor között napi 7–9 órát kellene aludnunk. A túl kevés vagy túl sok alvás a depresszió, a cukorbetegség, a szívbetegség kialakulásának fokozott kockázatát hozza. Szerencsére az elalvást segítő italok hozzájárulnak a minőségi alváshoz.

Ez is érdekelhet: 5 étel, amitől jobban fogsz aludni

​Cseresznyelé

cseresznye egy t\u00e1lban

Fotó: Mohammad Amin Masoudi / Unsplash


A cseresznye kiváló triptofán forrás, ez az egyik oka annak, hogy ezek a gyümölcsök segítik az alvást. A triptofán egy aminosav, az elalvást és ébredést szabályozó melatonin előanyagának tekinthető. Napi 0,5 liter cseresznyelé fogyasztása növeli a melatoninszintet és javíthatja az alvást.

Olvasd el ezt is! 7 ital, amiről soha nem gondolnád, hogy árt a szívednek

​Kamillatea

kamillatea egy cs\u00e9sz\u00e9ben

Fotó: ORNELLA BINNI / Unsplash


A kamillatea segíthet az álmatlanság legyőzésében, illetve javítja az alvás minőségét. A kamillatea otthoni elkészítéséhez adjunk 4 evőkanál friss (vagy 2 evőkanál szárított) kamillavirágot 1 csésze (2,5 dl) forrásban lévő vízhez. Hagyjuk a virágokat ázni körülbelül 5 percig, majd szűrjük le és fogyasszuk el.

​Ashwagandha tea

Ashwagandha gy\u00f6kerek Fotó: Eskymaks / Shutterstock


Az álmatlanság "lűzése" csak egy az ashwagandha számos ismert előnye közül. A gyökér olyan vegyületeket tartalmaz, amik segítik az elalvást.

Az ashwagandha gyökeret gyakran forró vízben vagy meleg tejben áztatják. Bár az ashwagandha tea biztonságos a legtöbb ember számára, néhányunknak óvatosnak kell lennie vele. Ide tartoznak az autoimmun betegségben szenvedők, a terhes vagy szoptató nők, valamint azok, akik vérnyomás-, vércukor- vagy pajzsmirigy-betegségben szednek.

Macskagyökér tea

egy cs\u00e9sz\u00e9be te\u00e1t \u00f6ntenek

Fotó: CHI CHEN / Unsplash


A macskagyökér segít az álmatlanság kezelésében és javítja az alvás minőségét, különösen a menopauzás nőknél. A tea elkészítéséhez áztassunk be 2-3 gramm macskagyökeret 1 csésze forró vízben. Hagyjuk állni 10-15 percig, mielőtt leszűrjük és megisszuk.

​Borsmenta tea

z\u00f6ld levelek egy poh\u00e1rban

Fotó: Anton Darius / Unsplash


A borsmenta tea javíthatja az alvást azáltal, hogy csillapítja a gyomor- és bélpanaszokat. A borsmenta teát könnyű otthon elkészíteni. Egyszerűen forraljunk fel 2 csésze vizet, és adjon hozzá egy marék borsmenta levelet. Hagyjuk a leveleket a forró vízben legalább 5 percig állni.

Meleg tej

Fotó: Eiliv-Sonas Aceron / Unsplash


A tej triptofánt tartalmaz, ami növeli a melatonin szintet és elősegíti az alvást. Lefekvés előtti fogyasztása szintén megnyugtató esti rituálé, hacsak nem vagy laktózérzékeny vagy tejallergiás, akkor mindenképpen érdemes kipróbálnod.

​Mandula tej

mandul\u00e1k potyognak a tejbe

Fotó: Austin Wilcox / Unsplash


A mandulatej rengeteg alvást elősegítő hormonnal és tápanyaggal rendelkezik (beleértve a triptofánt, a melatonint és a magnéziumot). Egy csésze mandulatej közel 17 mg magnéziumot tartalmaz. Az elmúlt években kiderült, hogy a magnézium alkalmas az álmatlanság kezelésére, különösen idősebb felnőtteknél.

(healthline)