egy szemüveges lány mosolyog a diszkóban

Szakemberek kiszámolták, mennyi energiaital a túl sok

Egy amerikai kutatás 3 év alatt összesen 13 halálesetet hozott összefüggésbe az energiaital-fogyasztással. Ezek extrém esetek, de mindenképpen tudni kell mértéket tartani.


Az energiaital, akárcsak a kávé, élénkít, felpörget és még a fizikai teljesítőképességedet is „felturbózza” akár 6 órára. Jól tudjuk azonban, hogy ennek megvan az ára.

Nem ijesztgetésül, de egy az eathealthyeathappy oldalon idézett amerikai kutatás 2009 és 2012 között összesen 13 halálesetet hozott összefüggésbe az energiaitalokkal. Egyikük, egy 16 éves fiú, aki kávét, alkoholt és energiaitalt is fogyasztott 40 percen belül, szívleállás következtében halt meg.

Az energiaitalokban található hatóanyagok hosszútávon nem igazán tesznek jót a szívnek és az érrendszernek, a vércukorszintnek és a fogaknak sem, de kialakulhat tőlük álmatlanság is.

Különösen akkor kerülhetsz egy nem kívánt spirálba, ha este iszod őket,

hogy (buliban, vagy tanulás miatt) ébren tudj maradni éjszaka. Ebben az esetben pont reggelre megy el a hatása, száll ki belőled az erő, ezért valószínűleg újabb doboz után fogsz nyúlni, hiszen kezdődik a nap

Mennyi az annyi?

tetov\u00e1lt f\u00e9rfi k\u00e9zben dobozos \u00fcd\u00edt\u0151

Fotó: thom masat / Unsplash


Természetesen a hatások intenzitása nagyban függ az elfogyasztott mennyiségtől. Az energiaitalok két fő hatóanyaga a koffein és a cukor.

Egy 250 ml-es dobozban általában 80 és 150 mg közötti koffein található, ez felér 2-5 eszpresszó kávéval.

Szakemberek egyébként napi 200 mg-ban határozták meg a még elfogadható koffeinbevitelt, ezt 2 doboz energiaitallal már szinte biztosan teljesíted, és hát bizony előfordul, hogy ennél jóval több lecsúszik. Egészséges felnőtteknek a napi ajánlott maximális mennyiség egy doboz, gyerekeknek pedig egyáltalán nem ajánlott - összegzi a legfontosabb tudnivalókat a már említett cikk.



.