Fehér háttéren fekete szöveg, sárga ábrák
Fotó: Hilltop

Különleges díjat kapott egy magyar pincészet, nem a bort díjazták

Párizsban prémium ital kategóriában egy magyar boroscímkét is díjazott a szakmai zsűri. A címke érdekessége, hogy nemcsak esztétikus, de rendkívül informatív is.


A Paris Packaging Week által meghirdetett „Packaging of Premium & Luxury Drinks Innovation Award” díját veheti át a Hilltop csomagolás-újratervezés kategóriában. A neszmélyi borászat 2021-ben vezette be megújult, a borfajtáik ízjegyeit egyedi aromakörökkel illusztráló címkéit a Hilltop és a Kamocsay Prémium borokon. A csomagolástervezési szakértőkből, valamint olyan világcégek, mint a Coca Cola, a Moët Hennessy és a Remy-Cointreau vezető munkatársaiból álló zsűri a Hilltop címkék egyediségét, ötletességét és kivitelezését is méltatta.

A 30 éves múltra visszatekintő neszmélyi borászat életében nem ez az első címkeváltás, de talán az eddigi leglátványosabb. A címkék középpontjában most egy minden borfajta esetében egyedi aromatérkép áll, ami nyolc alap íz- és illatjegy (egzotikus, virágos, növényes, parfümös, ásványos, piros gyümölcsös, csonthéjas és fehér gyümölcsös) értékein keresztül mutatja meg, az adott borban milyen aromák milyen intenzitással dominálnak.

Az egyedi aromatérképekhez igazodva minden tétel címkéjének mintázata és színe is más.
borospalackok sz\u00fcrke h\u00e1tt\u00e9r el\u0151tt

Fotó: Hilltop


A Paris Packaging Week Packaging of Premium & Luxury Drinks (PLD Innovation Award) díját 2020-ban hirdették meg először. A verseny célja, hogy különböző kategóriákban díjazza a világ legszebb és legkreatívabb ital címkéit, az italgyártók egyedi csomagolási megoldásait, egyúttal termékfejlesztésre és innovációra ösztönözze a világ érintett cégeit.

A versenyen a nevezők, így a Hilltop címkéit, 13 tagú zsűri értékelte többek között technikai innováció, a kivitelezés, az esztétikum, a minőség és az ergonómia szempontjait figyelembe véve.

Értékelésében a zsűri a Hilltop címkék esetében az edukációt és a címkék információtartalmát, a borfajták szerinti címkék egyediségét, a design szépségét, valamint az aromakörök ötletének izgalmasságát honorálta az elismeréssel.

feh\u00e9r h\u00e1tt\u00e9ren fekete \u00e9s s\u00e1rga \u00e1br\u00e1k

Fotó: Hilltop

A Hilltop mellett a 2022-es versenyen többek között díjazták a francia Melifera organikus gin, a Rémy Martin XO konyak, a Havana Club 7 limitált kiadása, a Perrier Jouet pezsgő csomagolásait, valamint a Le Petit Baroudour Bio’teille kartonból készült borospalackját is.

A Paris Packaging Week az italok mellett a szépségápolási, valamint egyéb háztartási termékek csomagolásait is versenyezteti (PCD és ADF Innovation Awards.) A három versenyen 180 nevező közül választották ki a legjobbakat. A díjat a Hilltop 2022 júniusában a Paris Packaging Week keretében veheti át.