egy férfi átlátszó palackból rózsaszín folyadékot tölt pohárba a szabadban
Fotó: Hoop Wines

Tanuld meg a Hoop Wines nevet, mert még sokat fogsz hallani róla

A kékfrankos, egy több évszázados borászati eljárás és egy gyorsan fejlődő magyar borvidék. Vajon mi sül ki ebből? Megmutatjuk.



A Gyöngyöspatán elindított, jelenleg már kétszemélyes projekt, a Hoop Wines viszonylag új névnek számít még a műértő fogyasztók körében is.

A kisvállalkozás jelenleg két fő pillérre építkezik: a kékfrankosra, mint fajtára, valamint a champagne eljárás ősének tekinthető buborékos pét-natra, mint borkészítési módra.

A kékfrankosra azért, mert képes tartalmas, de legalább annyira élettel teli bort is adni, amihez a Mátra ideális helyszínt biztosít a klímájával. A buborék pedig régi szenvedély, az első palackok már 2014-ben elkészültek, azonban az első kereskedelmi tételek csak öt évvel később, 2019-ben kerültek lepalackozásra. Habzóbor mellett rozébor és vörösbor is készül kékfrankosból.

A pince jelenleg 1,4 hektárnyi területtel rendelkezik a Borsos (Gereg) és a Halyagos dűlőkben. Az aktuális mennyiségi cél évi 5-10 ezer palack elkészítése. A kékfrankos mellé legfeljebb egy kárpát-medencei fehér várható a későbbiekben.

A technológiai filozófiát tekintve „a minőség az első; a kevés beavatkozás híve vagyok, de a tisztaságból nem engedek; a hagyományos módszerek mellett – mint a kézzel csömöszölés – használok innovatív technológiát is, pl. egy 10 hektoliteres PLC vezérlésű, hőmérsékletkontrollos zárt vörösborerjesztő tartályt, és a csavarzár használata sem volt kérdés a csúcsbor esetében sem" – meséli Kerekes Zoltán, akinek elképzeléseit és munkáját Németi Zoltán segíti.