egy nő kávét iszik
Fotó: polinaloves / Shuttestock

Egy bizarr élőlénnyel sokkal egészségesebbé teheted a kávéd

Önmagában is sok pozitív hatása van a kávénak, de kis trükkel valóságos egészségbombává változtathatod. Mutatjuk, mivel!


Mindig elfelejted bevenni reggel a napi vitaminjaidat? Mi is. Akad azonban egy dolog, amit sosem felejtünk el: a csésze kávénkat. A jó hír, hogy a kellemeset össze lehet kötni a hasznossal: a healthline oldalán bukkantunk rá egy olyan cikkre, amiben bemutatták, hogyan lehet a sima kávénkat vitaminokkal és antioxidánsokkal felturbózni. Valószínű, hogy erről a módszerről még te sem hallottál, így gondoltuk, megosztjuk veled is.

Ez is érdekelhet: A kávé egy eddig nem ismert hatását tárta fel egy új kutatás

1. Fahéj

fekete cs\u00e9sze, fah\u00e9j

Fotó: Mae Mu / Unsplash


Ha a reggeli kávédat meghinted egy kis fahéjjal, akkor máris masszív antioxidánsokkal egészítetted ki kedvenc italodat.

A fahéjat már évezredek óta használják fűszerként és gyógyászati céllal egyaránt, tele van ugyanis jótékony vegyületekkel, illetve a fűszerek közül az egyik legmagasabb antioxidáns-tartalmú. A kutatások azt is megállapították, hogy védi az agyat és a szívet a betegségekkel szemben, továbbá csökkenti a rák kockázatát és erősíti az immunrendszert. Figyelem, a kávédba az "igazi" fahéjat tegyed, amiről itt írtunk bővebben.

2. Gyömbér

gy\u00f6mb\u00e9r

Fotó: NoonBrew / Unsplash


Csak úgy mint a fahéj, a gyömbér is nagyon gazdag antioxidánsokban és gyulladáscsökkentő vegyületekben.

Ezenfelül a gyömbér képes lesz csökkenteni az izomfájdalmat, a koleszterinszintet és segíti az emésztést is. Szórj egy keveset belőle a kávédba, és nemcsak az egészségügyi előnyeit élvezheted majd, hanem a pikáns aromás ízét is.

3. Gomba

gomba barna t\u00e1ny\u00e9rral

Fotó: Edalin Photography / Shutterstock


Kávé és gomba (fungi)? Igen, jól olvastad. Természetesen nem az egész csiperkét kell a kávés csészébe tenned, elég a gombaporokat a kávéba szórnod. A fungikat tartalmazó kávé komoly egészségügyi előnyökkel jár. Miért? Mert a gomba vírusellenes, gyulladáscsökkentő és immunerősítő tulajdonságokkal rendelkezik. Sőt, az antioxidánsokat tartalmazó gombáknak még rákellenes hatásuk is van.

Ha több energiára vágysz, akkor próbáld ki a cordycepst, vagyis a kínai hernyógombát, a stressz ellen pedig használd a reishi nevű gyógygombát.

4. Kurkuma

k\u00e1v\u00e9s poh\u00e1r, kan\u00e1l

Fotó: Paulo Evangelista / Unsplash


A kurkumának számos gyógyászati előnye van, többek között erős antioxidáns és gyulladásgátló hatással bír.

Segít továbbá a máj méregtelenítésében és a depresszió kezelésében is. Csak szórj belőle egy keveset a tejeskávédba és már élvezheted is az aranysárga fűszeres finomságot.

5. Maca gyökér por

por barna t\u00e1lban

Fotó: baibaz / Shutterstock


A maca gyökér az Andok perui és bolíviai részein őshonos gyógynövény, az ebből készült port eredetileg a termékenység fokozására használták, igazi afrodiziákum, és mint a kutatásokból kiderült, szuperül karbantartja a hormonháztartást is. És ez még mind semmi.

A maca nagyon tápláló, rengeteg aminosavat és egészséges zsírsavat tartalmaz ugyanis, valamint gazdag fehérjében és C-vitaminban.

6. Kakaó

barna por kan\u00e1lban

Fotó: Indivar Kaushik / Unsplash


A kávé és kakaó kombinációjával egyszerűen nem lehet mellényúlni. A csokoládé alapanyaga csökkenti a vérnyomást, növeli a HDL (jó) koleszterinszintet és csökkenti az LDL (rossz) koleszterinszintet.

Rendkívül erős antioxidáns, illetve a legmagasabb növényi eredetű vasforrás.