kávézó nő
Fotó: Shutterstock

Bajba is kerülhetsz, ha ezekben az időpontokban iszod a kávédat

A kávé hosszú ideje az egyik legnépszerűbb ital a világon − nem véletlenül. Számos egészségügyi és mentális előnye is van, nem beszélve az utánozhatatlan ízéről. De ennyi előny mellett van-e olyan, amikor a kávé többet árt, mint használ?


A fekete kávé fokozza a kognitív képességeket, segíti az emésztést és gyulladáscsökkentő hatása is van. Kutatások szerint még a demencia elleni védekezésben is hasznos lehet. Az Eat This cikke alapján azonban összeszedtük, mikor jobb, ha elkerülöd a kávét.

Ez is érdekelhet: Ezt idd, és tovább élsz!

​1. Délután

cappuccino

Fotó: Shutterstock

A 12 óra utáni kávé komolyan megzavarhatja a biológiai ritmusodat. De próbáld meg a reggeli forró kávét hidegre cserélni, aminek hatása elég sokáig tarthat ahhoz, hogy lemondj a délutáni csészéről.

A hideg főzetkávénak általában magasabb a koffeintartalma, mint a forró kávénak

− mondja Ella Davar kávékutató.

​2. Amikor már két csészényit megittál

A kávé sem képez kivételt a „mindent csak mértékkel" mondás alól. Maximalizáld 2-3 csészére az adagodat, mert utána már csak dehidratálttá válsz tőle.

A napi 4 csészénél több kávé pedig a tudomány szerint megrövidíti az életed.

3. Amikor nem ettél semmit

Mivel a kávé savas, éhgyomorra történő fogyasztása kellemetlen érzést okoz. Épp ezért a kávé problémás lehet a gyomorégéssel, refluxszal, emésztési problémákkal, gyomorpanaszokkal küzdő emberek számára.

Vásárolj organikusan termesztett babot, és a kávét fogyaszd valamilyen tejjel, hogy csökkentsd savassági szintet. A hideg kávé pedig általában kevésbé keserű és savas, mint a hagyományos társa.

​4. Ha magas a koleszterinszinted

Míg a legtöbb szűrt kávéról kimutatták, hogy semleges hatással van a lipidszintekre, a szűretlen vagy francia presszókávé növelheti az LDL koleszterinszintet. Tehát, ha magas az LDL-szinted, fontold meg a papírszűrős kávé fogyasztását.

arab k\u00e1v\u00e9

Fotó: Shutterstock

​5. Ha rendszeresen fogyasztod 

Minden lelkes kávézó tudja, hogy a kávéivás függőséggé válhat. Mivel a kávé közvetlen hatással van az energiaszintedre, egyre nagyobb dózisokra van szükséged ugyanannak a hatásnak az eléréséhez. Próbáld ki, hogy néhanap matchával vagy zöld teával helyettesíted a reggeli kávéd.