napszemüveges nő színes zacskókat tart a kezében
Fotó: freestocks / Unsplash

Soha ne igyál kávét, mielőtt vásárolni indulsz, mert pórul jársz!

Meglepő kutatási eredmény látott napvilágot a kávéfogyasztás hatásaival kapcsolatban.

Az angol Metro újság mutatta be University of South Florida, European University Viadrina, Louisiana State University, SKEMA Business School, és Neoma Business School közös kutatását, ami érdekes összefüggést tárt fel a kávéfogyasztás és a vásárlás között.

A Journal of Marketing folyóiratban közölt tanulmány azt vizsgálta, a koffein hogyan befolyásolja a vásárlásra elköltött összeget. A szakemberek arra jutottak, a koffein növeli az impulzív, vagyis az előre nem tervezett, hirtelen ötlettől vezérelt költést.

A koffein ráadásul „hedonistává” teszi az embert – így a Metro cikke –, a plusz vásárlások között ugyanis gyakran feltűnnek az olyan „luxuscikkek”, mint egy nyaralás, vagy egy drága gyertya.

Bár arról nem esett szó a tanulmányban, hány százalékkal vásárolnak többet a kávét fogyasztók, az biztos, hogy könnyebben adnak ki pénzt. Tanulság: mielőtt vásárolni indulsz, ne igyál kávét és akkor olcsóbban megúszod a körutat.