négy lány söröspoharat tart a kezébe, nevet, kint vannak a szabadban

Nem minden arany, ami sör

Fotó: Elevate on Unsplash

A 6 legtúlértékeltebb sörtípus 2021-ben a szakemberek szerint

Számos Magyarországon is főzött vagy forgalmazott sörtípus nem éri meg az árát a megkérdezett szakemberek szerint.


A vinepair.com oldal kérdezett meg a minap amerikai szakértőket (legtöbbjük valamelyik tengerentúli főzde főzőmestere vagy vezetője), szerintük mik manapság a legtúlhájpoltabb sörtípusok, amiknél nem indokolt a jelenleg tapasztalható felfokozott érdeklődés. Következzenek a válaszok.

Double IPA

Üdvözlöm a dupla IPÁ-k mély ízeit, de nem tartom ezt egy nagyon átgondolt koncepciónak.

Jon Renthrope, Cajun Fire Brewing

Triple IPA

A magas alkoholtartalomtól éppen az a jó ihatóság vész el, ami az IPÁ-kra jellemző.

Adam Boure, Four Points Brewing

PA, IPA, NEIPA – ha szeretnéd tudni, mi kerül a korsódba, segítünk, IDE KATTINTVA elolvashatod a kis sörhatározónkat

IPA úgy általában

Én azokat a söröket tekintem túlértékeltnek, amik egy pillanatnyi divathóbort által válnak felkapottá. Általában jellemző rájuk, hogy sok leágazás, további altípus születik belőlük, amiknek van egy gyors felfutásuk majd ugyanolyan gyorsan el is tűnnek. Vegyük a klasszikus IPÁ-t: létezik már belőle gyümölcsös, dupla, tripla, fekete változat.

Jessica Fierro, Atrevida Beer Company

Az IPA név elcsépeltté vált. Számos alváltozata van már, amik ráadásul nagyon különböznek egymástól. Egyetlen közös tulajdonságuk az maradt, hogy erősen komlózottak.

Nick Moreira, HenHouse Brewing Company.

​Pumpkin ale (fűszeres téli sör)

Szerintem ez egy zsákutca, semmi nem indokolja a tök és a sör keresztezését.

Breeze Galindo, Other Half Brewing.

Extra száraz brut sör

Annyira szárazak ezek a sörök, hogy minden más ízt háttérbe szorítanak.

Davie Feaster, Patuxent Brewing.

Milkshake hazy IPA

Véleményem szerint a hozzáadott anyagok nem tesznek hozzá a végeredményhez. A laktóztól csak még krémesebbé válik a már amúgy is vastag sör, a gyümölcs mellett pedig a komló veszít jelentőségéből.

Javier Martinez, Brewjeria Company