hosszú hajú fekete pólós lány egy átlátszó pohárból iszik egy szobában

Meg vannak számlálva ennek a világszerte kedvelt sörnek a napjai?

Az egész (sör)világ Amerikára figyel, beperelték ugyanis az egyik legnagyobb sörgyárat. A tét, hogy ki kell-e vonnia egyik termékét a piacról.



A KSH adatai szerint, az utóbbi években egyre több sört iszunk, aminek következtében nő az import és a hazai nagyüzemi gyártás is. Az itthoni termékskálát a kézműves termékeket gyártó sörfőzdék egészítik ki. A KSH statisztikái között egy érdekes adatra is rábukkantunk, miszerint a 15 éves és annál idősebb magyarok heti átlagos sörfogyasztása 2,6 liter volt 2019-ben. Ebben nincsen benne az alkoholmentes sörök fogyasztása, ami pedig egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a piacból: az elmúlt 5 évben megduplázódott a termelt mennyiség, idén már elérte a „rendes” sörök forgalmának 5 százalékát.

Ezért sem mindegy az az ügy, amiről a foodandwine számolt be nemrég, és ami szerint elég komolyan áll a bál a Heineken alkoholmentes söre körül...


A holland Heineken cég szerint sörük 0.0 százalék alkoholt tartalmaz. A sör címkéjén a bűvös szám mellett még az „alkoholmentes” kifejezés is szerepel. Egy friss peres ügy szerint azonban a sört egyáltalán nem lenne szabad „0.0"-sként hirdetni. Egy louisianai nő beperelte a Heineken USA-t, mondván, a Heineken 0.0 címkéje és üzenete félrevezető.

A keresetben, amelyet a múlt hónapban nyújtottak be Louisiana bíróságán, Kathleen M. Wilson felperes azzal érvel, hogy a sör 0,03 százalék alkoholt vagy kevesebbet tartalmaz, de nem nullát.

A Heineken 0.0 saját oldalán a márka azt állítja, hogy rendkívül kis mennyiségű, legfeljebb 0,03 százalékos alkoholt valóban tartalmazhat az ital.


A pert indító hölgy szerint vannak olyan fogyasztók, akik még csekély mennyiségű alkoholt sem akarnak meginni, ezért nekik lehetőséget kéne biztosítani arra, hogy teljes körű tájékoztatást kapjanak a termék összetevőiről, beleértve az alkoholtartalmat, még akkor is, ha kevesebb mint 0,03 százalékról van szó.

A Heineken egyébként foglalkozik is ezzel a kérdéssel a honlapján, rámutatva, hogy az erjedés egy természetes folyamat, így az italban előfordulhat elenyésző mennyiségű alkohol.

Végülis a felperes azt állítja, hogy alkoholmentes terméket akart vásárolni, és ha nem vezette volna észre a Heineken „hamis és megtévesztő állítása”, akkor nem is vásárolta volna meg az "alkoholmentes" sörüket.

Döntés egyelőre nem született a perben, követni fogjuk a fejleményeket és újra írunk az esetről, ha bármi fejlemény van.