három üveg bor egy szőlőültetvénnyel a háttérben
Fotó: Lidl Magyarország

A Lidl Magyarország megint megcsinálta

A Lidl Magyarország verhetetlennek bizonyul a magyar palackos borok kül- és belpiaci értékesítésében. Az alábbi cikkből az is kiderül, ez milyen hatással van a magyar borászatokra, pincészetekre és a teljes borágazatra.



Újabb sikeres évet tudhat maga mögött a Lidl Magyarország a magyar borok népszerűsítése, értékesítése, külpiacra juttatása terén. A diszkontlánc már 8 éve folyamatosan azon dolgozik, hogy a kormányzati törekvésekkel együtt támogassa és helyzetbe hozza a magyar borászatokat és pincészeteket.

Az erőfeszítések eredményeként míg 2014-ben 6 millió palack bort adott el a vállalat a hazai és a külpiacokon együttesen, 2021-re mindezt ötszörösére, több mint 30,1 millió palackra növelte. Az előző évhez képest 1,6 milliós növekedést produkált.

Ezenfelül a Lidl nagy sikereket ért el a borexportban is. Az áruházlánc, ugyanis több mint 7,8 milliárd forint értékben juttatott el magyar borokat a külpiacokra, ami rendkívüli bővülést jelent, mivel az elmúlt két év alatt 56 százalékkal nőtt az eladott italok értéke.

Sőt, a teljes magyar palackos borexport 36 százalékát a Lidl Magyarország bonyolította, ezzel megőrizve Magyarország legnagyobb borexportőri címét.

Európa-szerte 15 országba, több 184 féle hazai bort exportált, amik közül a legnagyobb felvevőpiacot az Egyesült Királyság jelentette.

Az Egyesült Királyságba irányuló magyar palackos borexport több, mint 90 százaléka a Lidl Magyarországhoz köthető.


Az Egyesült Királyság mellett, Csehország, Németország és Lengyelország tartozik még a vállalat top felvevő piacai közé. A diszkontlánc tapasztalatai alapján a legnépszerűbb borfajták közé tartozik a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér.

A külpiaci sikerek mellett a magyar borok itthon is kiugróan teljesítettek. Az eladott palackok száma ugyanis elérte a 14,5 milliót, ami 10 százalékkal magasabb 2020-hoz képest. A hazai fogyasztók leginkább az illatos borokat, a könnyed rosékat, és a tradicionális vörösborokat kedvelik. Ezenkívül pedig egyre keresettebbek a különféle habzóborok.


Vállalatunk egyértelmű célja, hogy támogassa a magyar beszállítókat és a magyar termékek értékesítését, ezáltal hozzájárulva a magyar gazdaság sikereihez. A borértékesítés egyike ezen sikereinknek, amire rendkívül büszkék vagyunk. Kisebb családi pincészetekkel és nagyobb borászatokkal egyaránt együttműködünk, vásárlóink pedig egyedülálló, kedvező ár-érték arányú borkínálatunkból válogathatnak.

- fogalmazott Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője sajtóközleményükben.


A külpiaci és hazai sikerek mellett a diszkontlánc kiváló minőségű borai több nívós elismerésben is részesültek az elmúlt évek során.

Tavaly például a Lidl saját márkás, 5 Puttonyos Tokaji Aszú és az Ausztrál Chardonnay borait aranyéremmel jutalmazták a borágazat egyik legnagyobb és legrangosabb megmérettetésén, a Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyén. Az eseményen egy 150 fős független, nemzetközi szakértőkből álló zsűri szigorú irányelvek szerint több mint 8 ezer bor közül választotta ki a legjobbakat.