egy nő italt tart a kezében

Ezek a tudatos, mérsékelt alkoholfogyasztás egészségügyi következményei

Egyszerű módszerekkel kordában tudod tartani az alkoholfogyasztásodat anélkül, hogy teljesen le kéne mondanod róla.



Mindenek előtt le kell szögezni: a tudatos ivás nem az alkohol teljes elhagyását jelenti – hacsak nem ezt akarod. Egyszerűen arról van szó, hogy tudatosítod magadban az okot, amiért iszol, és megbizonyosodsz arról, hogy az alkoholfogyasztás nem káros az egészségedre. A következő pár tipp segítséget nyújt abban, hogy eldöntsd valójában miért is akarsz meginni egy italt.

Ez is érdekelhet: Így reagál a tested, ha felhagysz az alkohol fogyasztásával

egy f\u00e9rfi italt iszik

Fotó: Elvis Ray / Unsplash


Pár pohár finom italó átmenetileg elhomályosíthatja a magány érzését, a pénzzel kapcsolatos aggodalmakat vagy a karrierrel kapcsolatos szorongást, de amikor másnap felébredsz, az aggodalmak még mindig ott lesznek. Sőt, ehhez jön még olykor a másnaposság. A stresszes időszakok egyértelműen kiváltó okai a túlzott alkoholfogyasztásnak, miközben az alkohol valójában kimeríti a dopaminszintet, ami tovább fokozza a szorongást, álmatlanságot és a depressziót is okozhat - írja a delish.com.

1. Gondold át az ivás mögött meghúzódó okokat

egy s\u00f6rt iszik

Fotó: Papo Fermentado / Unsplash


Mielőtt italért nyúlnál, mindig gondold végig, milyen érzelmek vezérelnek. Manapság a leggyakoribb okok közé tartozik az unalom és a koronavírus által okozott szorongás leküzdése.

2. Tervezz előre

egy n\u0151 k\u00e9t poharat tart a kez\u00e9ben

Fotó: Justin Aikin / Unsplash


A „kevesebbet fogok inni” kissé homályos cél. Döntsd el, hogy egy héten hányszor engedsz a csábításnak, és hogy pontosan hány pohárral fogyaszthatsz. Tartsd magad a tervedhez és ne térj el tőle!

3. Fontos az önismeret

polcok boros \u00fcvegekkel t\u00f6ltve

Fotó: Pier Demarten / Unsplash


Ha nehezen tudod megállni, hogy ne fogyassz rendszeresen, ha a hűtődben mindig megbújik egy üveg bor, akkor ideje abbahagyni az ital felhalmozását. Ha nem tudsz ellenállni, akkor ne tarts a házban alkoholt.

4. Ne legyél kemény magaddal

n\u0151k koccintanak

Fotó: Helena Lopes / Unsplash


A mostani nehéz időszakban előfordulhat, hogy a szokásosnál többször nyúlsz italért. A bűntudat, a szégyen vagy a megbánás csak nagyobb bajt okoz. Fogyassz alkoholt, de csak mértékkel.

5. Ne igyál, ha rossz a hangulatod

Fotó: Zachary Kadolph / Unsplash


Ne igyál, akkor ha stresszelsz, unatkozol vagy szorongsz, mert így alakulnak ki az egészségtelen italfogyasztási szokások.

6. Igyál alkoholmentes alternatívákat

emberek koccintanak

Fotó: Fred Moon / Unsplash


Ha mindenképpen szeretnél beülni a kollégáiddal, barátaiddal, semmi akadálya, alkoholmentes sörrel is koccinthatsz velük. Néha egyébként akár egyetlen korty kielégíti az alkohol utáni vágyadat.

7. Tudj máshogy is kikapcsolódni

k\u00e9t n\u0151 te\u00e1t iszik

Fotó: Matthew Henry / Unsplash


A sportolás, egy hosszú fürdőzés vagy egy bögre gyógytea is segíthet a szorongás leküzdésében. Nagyon fontos, hogy ha kikapcsolódásról van szó, akkor más alternatíváid is legyenek rá, ne az ital fogyasztás legyen az egyetlen terv.