ananászos koktél
Fotó: Fortyforks / Shutterstock

4 innivaló, ami szuper gazdag B-vitaminban

Ha te is természetes úton szereted bevinni a mikrotápanyagokat a szervezetedbe, akkor az alábbi B6-vitaminban gazdag italok neked is tetszeni fognak.


A B6-vitamin nélkülözhetetlen a szervezet számára. Többek között segít a megfelelő hormonháztartás fenntartásában, frissen tartja az agyat és fontos szerepet tölt be az oxigénszállításban is - írja a healthyeating oldala.

Olvasd el ezt is! 4 ok, amiért falnod kéne a szilvát

s\u00e1rga kapszul\u00e1k

Fotó: Leohoho / Unsplash


A B6-vitamin legjobb természetes "szilárd" forrásai közé tartozik a pulyka, banán és a csirke. De mi a helyzet az italokkal? Szerencsére, mint az alábbi lista mutatja, ott is találni jókat.

1. Gyümölcslevek

s\u00e1rga poharak egym\u00e1s mellett

Fotó: Monika Grabkowska / Unsplash


Egyes gyümölcslevek jól el vannak látva B6-vitaminnal. Egy kisebb pohár szilvalé például 558 mikrogramm B6-vitamint tartalmaz, ami a napi ajánlott bevitel (1500 mikrogramm) 43 százaléka. Egy pohár narancslében 189 mikrogramm vitamin van, ami a napi szükséglet 14 százaléka.

De B6-vitamiban gazdag az ananászlé, az áfonyalé és a nálunk kevésbé ismert maracuja juice is.

2. Zöldséglevek

gy\u00f6mb\u00e9r \u00e9s r\u00e9pa ital

Fotó: Alexander Mils / Unsplash


Egyetlen pohár sárgarépalé vagy paradicsomlé elfogyasztásával máris fedezheted a napi B6-vitamin szükségleted több mint 20 százalékát. Ha tényleg szeretnéd felturbózni a szervezeted B6-vitaminnal, akkor ne hagyd ki az étrendedből a spenótot, a piros kaliforniai paprikát és a bordáskelt (pak choi) sem. Ha nincs ötleted, hogy milyen B6-vitaminban gazdag italt készíts, akkor próbáld ki a mi kedvenc répa-gyömbér smoothie receptünket.

3. Tejalapú italok

csokol\u00e1d\u00e9s tej egy feh\u00e9r cs\u00e9sz\u00e9ben

Fotó: Maddi Bazzocco / Unsplash


Igaz, hogy a tejalapú italok csak mérsékelt mennyiségben tartalmaznak B6-vitamint, ám az a mérsékelt mennyiség sem elhanyagolható. A legjobb, ha megpróbálsz juhtejet inni, mivel ez a leggazdagabb forrása a tejek közül ennek a vitaminnak. Jó hír viszont, hogy még a csokoládés tejben és a zsírmentes tejben is található B6-vitamin.

4. Egyéb italok

kokt\u00e9los poharak, italokkal

Fotó: Kobby Mendez / Unsplash


Egyes boltban kapható üdítők jelentős mennyiségű B6-vitaminnal rendelkeznek. Egy adag energiaital akár 5054 mikrogramm B-6-vitamint is tartalmazhat, ami a napi szükséglet többszöröse. Ezért fontos megjegyezni, hogy mivel a szervezet nem képes tárolni a felesleges B6-ot, az ajánlott napi bevitelnél több fogyasztás nem nyújt több előnyt. És most figyelj! Még egy egy adag narancsos vagy áfonyás koktél is jelentősen megnöveli a B-6 bevitelét.

A finom koktélokkal azonban vigyázz, általában sok hozzáadott cukrot is tartalmaznak.