egy férfi pohár vizet tart a kezében
Fotó: Krakenimages.com / Shutterstock

Ki nem állhatod a vizet? Ezeket igyad helyette!

A listán szereplő innivalókat nem csak azoknak ajánljuk, akik nem szeretik a vizet, de a cukorbetegeknek, a magas vérnyomásban szenvedőknek és a magas koleszterinszinttel küzdőknek is.



Ha a hidratáltságról és a méreganyagok eltávolításáról van szó, akkor a vizet nem lehet lepipálni. Vagy mégis? A medicinenet oldalán rábukkantunk egy cikkre, ami több egészséges folyadékot is megemlít a víz alternatívájaként. Ezeket szeretnénk most neked is bemutatni.

Ez is érdekelhet: A kiszáradás 6 szokatlan tünete, amiről érdemes tudnod

1. Zöld tea

z\u00f6ld tea feh\u00e9r cs\u00e9sz\u00e9ben

Fotó: Jia Ye / Unsplash


A zöld tea a világ egyik legegészségesebb itala, mivel olyan polifenolokban és természetes antioxidánsokban gazdag, amik lassítják az öregedést és megvédik a sejteket a méreganyagoktól és a rákkeltő anyagoktól. Ezenfelül az antioxidánsok segítenek megőrizni a szív egészségét, illetve csökkentik a vérrögképződés kockázatát. Jól hangzik, ugye?

2. Menta tea

menta tea \u00fcveg poharakban

Fotó: Massimo Adami / Unsplash


A menta tea többek között hatékonyan oldja a görcsöket, vagyis segít ellazítani az izmokat, így csökkentve a fájdalmat. Elősegíti továbbá a táplálék mozgását az emésztőrendszeren belül, megkönnyítve az emésztés folyamatát.

3. Kávé

fekete k\u00e1v\u00e9 egy feh\u00e9r cs\u00e9sz\u00e9ben

Fotó: Emre / Unsplash


A kávé szintén jó alternatíva a víz helyett, bár a magas koffeintartalma miatt azért csak mértékkel fogyaszd. Elég, ha reggel megiszol egy csésze feketekávét, ami cserében segít megelőzni a demencia kialakulását és megőrzi a szíved egészségét.

​4. Szója- vagy mandulaital

mandula darabok hullanak a tejbe

Fotó: Austin Wilcox / Unsplash


A mandula- és szójaital nagyszerű választás, ha vegán vagy, vagy ha egyszerűen csak a tejfogyasztásodból szeretnél visszavenni. Ezek az italok ugyanis rostban és fehérjében is gazdagok, ezen felül segítenek csökkenteni a rossz koleszterinszintet. Az üzletekben gyakran olyan alternatív tejitalokat is árulnak, amik vitaminokkal, például A- és D-vitaminnal dúsítottak.

5. Narancs vagy citromlé

narancs ital egy poh\u00e1rban

Fotó: Greg Rosenke / Unsplash


Itt természetesen a frissen facsart narancs- vagy citromlére gondolunk, és nem a cukrozott bolti dobozosra. Ha otthon készíted el magadnak ezt az italt, akkor kiváló C-vitamin forrás lesz a jutalmad. Ezenfelül pedig a citrus italok rengeteg antioxidánssal rendelkeznek, amik erősítik az immunrendszert és még a bőrödet is ápolják.

6. Házi smoothie

z\u00f6ld smoothie egy \u00fcveg poh\u00e1rban

Fotó: Alex Lvrs / Unsplash


Gyorsan és egyszerűen készíthetsz házi turmixokat friss gyümölcsök, zöldségek és diófélék leturmixolásával. Az így kapott italok rengeteg tápanyagot tartalmaznak és nagyon laktatóak, vagyis felérnek egy kiadós reggelivel. Ha még sosem készítettél ilyet, akkor próbáld ki a mi kedvenc receptünket.