fa lécen három palack bor zöld háttér előtt

Hemina, Prior és Infúzió - mára etalonná váltak ezek a borok

Fotó: Talabér Géza / VINCE Magazin

Boralkotás trükkök nélkül

Júniusi lapszámunk pincelátogatás rovatában a Pannonhalmi Főapátság borászatát kerestük fel.


A cég hitvallását Illés Tamás marketing és kereskedelmi vezető ekként foglalja össze: „A precíz szőlészeti munka magas minőségű alapanyagot ad, melyből a technológia észszerű használatával és minimális beavatkozásokkal tökéletesítjük a létrehozandó borokat, a természet ajándékának leképezéseit, e folyamathoz pedig az ember kínálja a kettő közötti kapcsolatot.

A »szentháromságot« szakmai értelemben számunkra a szőlészet és a borászat, illetve a kettőt felülről összekapcsoló ember jelenti. Istentől kapjuk áldásként a gyümölcsöt, a filozófiát pedig alkotó emberként tesszük hozzá azzal, amit kihozunk a természeti és a technológiai adottságokból.

k\u00e9t ember \u00fcl egy asztaln\u00e1l a szabadban, kez\u00fckben poh\u00e1r

Illés Tamás és Liptai Zsolt (borász)

Fotó: Talabér Géza / VINCE Magazin

Másfelől a gasztronómia révén a fogyasztó is az emberi oldalról kapcsolódik a történetbe. Küldetésünk lényegi kérdése, hogy hová lehet eljuttatni boraink élvezetét, és hogyan lehet élménnyé tenni mindezt. Pannonhalma pedig erre a célra is igazán kiépült. Az utóbbi években az attrakcióink bővültek. Az összes turisztikai fejlesztésünk azt hivatott segíteni, hogy még szélesebbre táruljanak kapuink. Pusztán a hajdani zarándokokat felváltották a turisták.”

A cikk folytatása a VINCE Magazin júniusi lapszámában olvasható. Szerző: Lesovics István

n\u00f6v\u00e9nyekkel bor\u00edtott dombon feh\u00e9r k\u0151\u00e9p\u00fclet

Fotó: Talabér Géza / VINCE Magazin