
Hemina, Prior és Infúzió - mára etalonná váltak ezek a borok
Boralkotás trükkök nélkül
Júniusi lapszámunk pincelátogatás rovatában a Pannonhalmi Főapátság borászatát kerestük fel.
A cég hitvallását Illés Tamás marketing és kereskedelmi vezető ekként foglalja össze: „A precíz szőlészeti munka magas minőségű alapanyagot ad, melyből a technológia észszerű használatával és minimális beavatkozásokkal tökéletesítjük a létrehozandó borokat, a természet ajándékának leképezéseit, e folyamathoz pedig az ember kínálja a kettő közötti kapcsolatot.
A »szentháromságot« szakmai értelemben számunkra a szőlészet és a borászat, illetve a kettőt felülről összekapcsoló ember jelenti. Istentől kapjuk áldásként a gyümölcsöt, a filozófiát pedig alkotó emberként tesszük hozzá azzal, amit kihozunk a természeti és a technológiai adottságokból.
Illés Tamás és Liptai Zsolt (borász)
Fotó: Talabér Géza / VINCE Magazin
Másfelől a gasztronómia révén a fogyasztó is az emberi oldalról kapcsolódik a történetbe. Küldetésünk lényegi kérdése, hogy hová lehet eljuttatni boraink élvezetét, és hogyan lehet élménnyé tenni mindezt. Pannonhalma pedig erre a célra is igazán kiépült. Az utóbbi években az attrakcióink bővültek. Az összes turisztikai fejlesztésünk azt hivatott segíteni, hogy még szélesebbre táruljanak kapuink. Pusztán a hajdani zarándokokat felváltották a turisták.”
A cikk folytatása a VINCE Magazin júniusi lapszámában olvasható. Szerző: Lesovics István
Fotó: Talabér Géza / VINCE Magazin