egy szőke hajú nő és sajt
Fotó: Krakenimages.com / Shutterstock

4 Magyarországon népszerű sajt, ami tönkreteszi a koleszterinszintet

A koleszterinszint csökkentése érdekében érdemes távol tartanod magad a cikkben szereplő sajtoktól.


A tartósan magas koleszterinszintnek hosszú távon komoly egészségügyi következményei lehetnek a szívre és érrendszerre nézve. Ezért fontos a koleszterint kordában tartanod, de szerencsére nem kell nagy áldozatot hoznod érte. A eatthis oldala szerint a sajtok közül például csupán néhányról kell lemondanod. Íme!

Olvasd el ezt is! Barangolás a sajtok világában, avagy így lehetsz te is sajtmester

sajtok egym\u00e1sra pakolva

Fotó: Azzedine Rouichi / Unsplash



Több kutatás megállapította, hogy a telített zsírok jelentős bevitele negatív hatással van a „rossz” LDL-koleszterinszintre. A szakértők szerint ezért az egészséges felnőtteknek arra kell törekedniük, hogy napi 13 grammnál kevesebb telített zsírt vigyenek be a szervezetébe.

szeletelt bire sajt

Fotó: Nati Melnychuk / Unsplash


Itt jönnek a képbe azok a sajtok, amik gazdagok telített zsírokban.

Nagyon sokféle sajt létezik a rossz hír, hogy ránézésre sajnos nem lehetetlen megállapítani, melyek az "egészségtelenek". A szakértők azonban ebben is segítenek neked.

sajtok egy polcon egym\u00e1s mellett

Fotó: Katrin Leinfellner / Unsplash


A parmezán sajtok például 5 gramm zsírt tartalmaznak, míg a brie és a cheddar sajtok 6 grammot. A feta sajt csupán 3 gramm telített zsírt tartalmaz, de a szakértők szerint még ez is magasnak számít. De akkor mi a megoldás?

Az alacsony zsírtartalmú sajt.
sajtt\u00e1l, sz\u0151l\u0151vel

Fotó: Farhad Ibrahimzade / Unsplash


Ha nem tudsz sajt nélkül élni, akkor viszont nézzél egészséges alternatívák után. Szerencsére létezik ilyen.
h\u0171t\u0151pult sajtokkal

Fotó: Alana Harris / Unsplash


Ha például zsírmentes, csökkentett vagy alacsony zsírtartalmú sajtokat választasz, akkor lelkiismeret-furdalás nélkül fogyaszthatod majd kedvenc élelmiszered.