Pallasz Athéné

A világ legismertebb joghurtja Görögországból származik

Fotó: Hert Niks / Unsplash

Gasztrolegek: miért a görög joghurt a legegészségesebb?

Te tudtad, hogy a görög joghurt megvéd a csontritkulástól? Erről és még sok más jótékony hatásáról is szót ejtünk az alábbi cikkben. Sőt, még az is kiderül belőle, miként tudod otthon is elkészíteni a sajátodat.


Krémesebb, bársonyosabb és még talán finomabb is, mint a normál joghurt. Ha már régóta szereted a görög joghurtot, akkor a következő érdekességek után még jobban fogok kedvelni.

Mikor vált ismertté?

g\u00f6r\u00f6g joghurt egy t\u00e1lban

Külföldön is hamar közkedveltté vált a görög joghurt

Fotó: Visual Stories || Micheile / Unsplash


Bár azt hihetnéd, hogy a görög joghurt már évszázadok óta széles körben ismert, ez nem így van.

Az 1980-as években vált ismertté az Egyesült Királyságban, amikor a bevándorló közösségek miatt egyre több görög joghurtot importáltak Görögországból.

Innen is származik a görög joghurt elnevezés.

​Hogyan készül és miért egészséges?

tehenek \u00e1llnak

A hagyományos görög joghurt kecsketejből készült

Fotó: Lomig / Unsplash


Először is a görög joghurt több proteint és kevesebb cukrot tartalmaz mind egy normál joghurt, ugyanis az előállítási folyamat során eltávolítják belőle a felesleges tejsavót és laktózt (természetes cukrot).

Mindemellett a legtöbb görög joghurt hozzáadott probiotikumokat is tartalmaz, mint például a Lactobacillus acidophilus és a Lactobacillus casei, amik segítenek növelni a "jó" baktériumok számát a bélben.

Olyan tápanyagok találhatók benne továbbá, amik szintén hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez:

  • kalcium
  • B12-vitamin

​Miben jó még a görög joghurt?

egy n\u0151 edz

Segít az izom építésben!

Fotó: Jonathan Borba / Unsplash


A görög joghurt segít a csontok egészségének megőrzésesben is, mivel gazdag kalciumban és fehérjében. A kalcium elősegíti a csontok egészségét és megelőzi a csontritkulást, illetve csökkenti a degeneratív csontbetegségek kialakulásának kockázatát.

Az izomtömeg felépítésében is fontos szerepet tölt be a görög joghurt, mivel magas a fehérjetartalma.

Megelőzi a betegségeket

smoothie poharas

A görög joghurt tökéletes alapanyag a smoothiekhoz!

Photo by Brenda Godinez / Unsplash


A görög joghurt csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát, mert kevesebb cukor található benne, mint a normál joghurtokban.

​Készítsd el otthon!


Hozzávalók:

Így készül:

  1. Helyezz több réteg pamutvásznat egy finom hálós szűrőbe.
  2. Öntsd a joghurtot a szövetre.
  3. Hagyd pihenni a hűtőszekrényben, amíg el nem éri a kívánt állagot, körülbelül 2 órát.
  4. Körülbelül 2 csésze tejsavót kell leszűrni a görög joghurthoz. Ha ez sikerült, akkor kész is vagy!