szőke lány fehér felsőben egy szelet dinnyét tart a kezében

4 egyszerű tipp, hogy a lefogyás valóban tartós legyen

Lefogyni könnyebb, mint utána tartani a súlyt – mondják sokan. 4 apró szabály követésével azonban utóbbi is egyszerűen megoldható.


Sok embernek nem okoz tartani az egészséges testsúlyt, de valószínűleg többen vannak, akiknek keményen meg kell ezért küzdeniük érte, majd utána azért is, hogy ne szökjenek vissza a nehéz munkával leadott kilók. Amolyan nulladik szabályként idekívánkozik, hogy a tartós testsúlycsökkenés nem úgy működik, hogy két hétig diétázol, majd amikor elérted a kívánt súlyt, minden ugyanúgy csinálsz tovább, mint előtte. Ki kell bizony alakítani szokásokat, amivel stabilizálhatók a vékonyabb vonalak. Ezeket gyűjtötte össze 4 pontban az eathealthyeathappy.com, mi pedig most megosztjuk veled, mert úgy gondoljuk, valóban segítenek.

Ez is érdekelhet, ha ragyogó arcbőrre vágysz: 5 élelmiszer, ami kisimítja a ráncaidat

​1. Írd le a céljaidat

egy n\u0151 piros nadr\u00e1gban noteszt \u00e9s tollat tart a kez\u00e9ben

Fotó: Kate Hliznitsova / Unsplash


A konkrét célok megfogalmazása segít tartani a fókuszt. Ha egyszer rászánod magad a fogyásra, találd ki, mit szeretnél vele. Még jobb, ha időkeretet is rendelsz mellé – feltéve, hogy az reális és nem mondjuk egy hét alatt szeretnél 5 kilót fogyni. Heti 1 kiló viszont működhet. Fontos azzal is tisztában lenned, hogy nem lehet a test egy bizonyos területéről zsírt égetni, nincs az a speciális gyakorlat, ami csak és kizárólag egyetlen helyen slankít.

​2. Olyan ételeket egyél, amik csillapítják az éhségedet

egy f\u00e9rfi \u00e9s egy n\u0151 esznek

Fotó: Junior REIS / Unsplash


Kevés kalóriás, alacsony tápértékű ételektől hamar újra éhes leszel, és egyszer csak azt veszed észre, hogy lakomákat rendezel magadnak, ami finoman szólva kontraproduktív. A magas tápértékű ételek tovább biztosítják a teltségérzetet, ez kulcsfontosságú. Egyél zabot, tojást, olajos magvakat, hozzá sok gyümölcsöt, zöldséget. Ezek feltöltenek a következő étkezésig.

​3. Olyan edzőgyakorlatokat végezz, amit élvezel

sz\u0151ke l\u00e1ny piros fels\u0151ben k\u00e9t s\u00falyz\u00f3t tart a kez\u00e9ben

Fotó: bruce mars / Unsplash


Szintén kulcsfontosságú a tartós fogyásnál, hogy olyan gyakorlatokat keress magadnak, amiknek az elvégzése örömöt okoz, amiket ezért valóban becsülettel végigcsinálsz. Ha kényszernek, munkának tekinted az edzést, pár hét múlva fel fogod adni. Keresd meg azt a sportot, testmozgást, amit szeretsz. Lehet ez akár egy kiadós séta, nem kell feltétlenül sziklamászásban gondolkodni.

​4. Tudj megbocsátani magadnak

barna-feh\u00e9r macska

Fotó: Unsplash


A végére hagytuk a legfontosabbat: bocsáss meg magadnak, ha néha bűnbe esel. Kihagytál egy edzést, ettél még egy süteményt, elfeledkeztél egy egész hétvégére a kitűzött célról? Ezek egyike sem fogja semmissé tenni az addig befektetett sok munkát. Ha már egy kis hibától nekikeseredsz, előbb-utóbb el fogod veszíteni a motivációdat. Tartsd mindig észben, csak az nem hibázik, aki nem dolgozik. A felsoroltak bőven beleférnek az egészséges életmódba.

​Összegzés

Nem mondtuk, hogy könnyű lesz, a fogyás nem egy fáklyásmenet, de ha ezt 4 pontot igyekszel betartani, kicsivel könnyebb dolgod lesz. Sok sikert!