rajzolt képen két kéz látható kék háttér előtt

3 másodperc alatt magad is kiderítheted, eszel-e elég vitamint

Speciális módon kell kihúzni a fejbőrödből hajszálakat, hogy választ kapj a kérdésre: rendben van-e a hormonháztartásod, van-e esetleg tápanyaghiányod.


A hajvesztés teljesen természetes jelenség, naponta 50-100 hajszálig nincs ok az aggodalomra. Természetesen nem számolod az elhullajtott hajszálakat, de szerencsére van egy módszer, amiből egyszerűen meg tudod állapítani, hajhullásod a normális értéken belül van-e.

A brightside.me Instagram oldala által ajánlott próbát száraz, tiszta hajjal végezd el. Kezdd el a hajadat a mutatóujjad köré csavarni, majd egy ponton húzd meg enyhén. Nézd meg, mennyi haj maradt a kezedben (ujjadon). 2-3 szálig semmi probléma, efölött viszont érdemes felkeresned egy specialistát.

A fokozott hajvesztésnek számos oka lehet a stressztől kezdve, a nem megfelelő higiéniáig. Súlyosabb a helyzet, ha a jelenség a hormonháztartás felborulására, vagy bizonyos tápanyagok hiányára utal. Bármelyik is áll fenn, orvos segítségét kell kérni.

Milyen tápanyaghiány lehet?

  • Vashiány. Mit egyél: vörös hús, kagyló, konzerv szardínia, bab, zöld leveles zöldségek, tökmag.
  • Jódhiány. Mit egyél: tengeri alga, fal, tejtermék, tojás.
  • D-vitaminhiány. Mit egyél: csukamájolaj, zsírban gazdag hal, tojássárgája.
  • B12-vitaminhiány. Mit egyél: kagyló, hús, tojás, tej.
  • Kalciumhiány. Mit egyél: hal, tejtermék, kel, spenót, brokkoli
  • A-vitaminhiány. Mit egyél: hús, hal, szárnyas, terjtermék, zöldség (édesburgonya, répa, spenót), gyümölcs.
  • Magnéziumhiány. Mit egyél: teljes kiőrlésű gabonák, olajos magvak, étcsokoládé, spenót.