16: ez a szám a kulcs a boltban a vásárlásnál
Érdekes kutatási eredmény a vásárlási szokásainkról, döntéseinkről.
A csomagolás döntő tényező egy termék eladásánál, hiszen ez alapján is következtethetünk egyrészt a minőségére, értékére, másrészt életérzést közvetít. A kutatások szerint az átlagos vásárló, aki mindössze 30 percet tölt el egy áruházban, összesen 9 ezer árucikket vesz észre ez idő alatt, másodpercenként 6-ot. Ez alapján kiszámolható, hogy a csomagolásra csupán 0,16 másodperc jut, ebbe kell besűríteni a hatást, a külsőségek meggyőzőerejét, amely alapján a vásárló eldönti, leteszi-e az adott termék mellett a voksát. Szakál János, a díszdobozairól elismert családi vállalkozás, az Sz. Variáns Kft. tulajdonos-ügyvezetője egy költséghatékony, de mégis nemes eleganciát sugárzó megoldást javasol az egyediség közvetítésére.
A külcsín megfog, a belbecs megtart
A csomagolástechnika többszörös díjnyertes nagymestere, az Sz. Variáns számára elsődleges szempont, hogy a külcsín kifejezze a belső tartalom minőségét, így talált rá arra az ideális, itthon kevéssé elterjedt technológiára, amely lehetővé teszi, hogy top márkák prémium termékei méltó csomagolásban pompázhassanak. A debreceni székhelyű cég a 3D formalakkozás és aranyozás segítségével előkelő díszdobozt alkotott meg egyik első számú partnere, a St. Andrea Szőlőbirtok terméke számára. Az elegáns megjelenésű St. Andrea Nagy-Eged dűlő Grand Superior 2017-es Egri Bikavért 2021-ben a világ 50 legjobb bora közé választották.
Az Sz. Variáns által alkalmazott, korszerű technológia számos előnnyel bír, hiszen tűpontos nyomtatást tesz lehetővé, a normál UV lakknál is erősebb fényességet biztosít, ezen felül költséghatékony, mert a mechanikusan kivitelezett dombornyomást is helyettesítheti. Az aranyozással egybekötött eljárás tökéletes eszköz arra, hogy reprezentálja a termék értékét.
„A 3D formalakkozást akkor ajánljuk, ha a cél fényűző, egyedülálló hatás elérése, hiszen a segítségével hozhatunk létre igazán elegáns, kitapinthatóan különleges felületet: egyszerre ad valós domborúságot és fényes-lakkozott hatást” – mondja Szakál János, az Sz. Variáns ügyvezető tulajdonosa.
Egy jól tervezett boros díszdoboz is értéket teremt
A St. Andrea Szőlőbirtok, mely közel 20 éve működik együtt az Sz. Variánssal, pontosan ezt a hatást kereste, többek között akkor is, amikor ámulatba ejtő, sajátos karakterű bora, St. Andrea Nagy-Eged dűlő Grand Superior 2017-es Egri Bikavér díszdobozának megálmodásáról volt szó.
„Szeretnénk a borainknak értékes, szép megjelenést adni, amely figyelemfelkeltő és presztízsépítő. Minden egyes momentumnak jelentősége van a végső megítélésben. A magas színvonalú csomagolás sokat tud segíteni a bor jó üzenetének kialakításában. Ezt az emberek arcán is látjuk, amikor a St. Andrea értékesítési pontra vagy a Pincébe belépve szemtől szemben találják magukat egy elegáns díszdobozban elhelyezett borral. Rögtön tudják, hogy valami különlegesre, értékesre találtak” – mondja Dr. Lőrincz György, a St. Andrea Szőlőbirtok tulajdonosa.
A folyamatosan fejlődő, kreatív és emlékezetes csomagolásokat megalkotó Sz. Variáns a St. Andrea Szőlőbirtokon kívül – többek között – olyan nagy nevek prémium termékeit öltöztette már ünneplőbe, mint a Herendi Porcelánmanufaktúra, a Stühmer vagy a Gerbeaud.
Címlapfotó: Busák Attila