90 százalékot is spórolhatunk ezzel a szenzációs új sörrel

2023. március 30.

Világújdonságnak számító sör került a piacra. Az új termék teljesen felforgatja a sörről alkotott elképzelésünket.

Egy kelet-németországi kolostori sörfőzde azt állítja, megalkotta az első instant, vagyis porból készült sört, amihez – szintén állításuk szerint – csak vizet kell hozzáadni. Végeredményként mind textúrában, mind ízre egy klasszikus sör kerül a pohárba. Ha ez igaz, az hatalmas megtakarítás lehet a jövőben azoknak a vállalkozásoknak, akik az instant sör mellett teszik le a voksukat. Mostantól ugyanis egy átlagos sör súlyának mindössze 10 százalékát kell csak szállítani – számol be az újdonságról a New Atlas.

A Klosterbrauerei Neuzelle sörfőzde a Német Gazdasági és Energiaügyi Minisztérium támogatásával hozta létre a termékét. Az alkotók szerint a por egy dextrinben gazdag, alkoholmentes sör, amit hagyományos módszerekkel főztek. Utolsó lépésként a kész sört erre szakosodott partnerek segítségével „vízben oldódó sörporrá/granulátummá dolgoztak fel”.

A sörport 2023 közepéig kis mennyiségben tesztelik majd a piacon. Mindazonáltal a tervek szerint hamarosan beindul az üzemi gyártás is – feltéve, ha a fogyasztók ráharapnak a termékre. Az alkotók bizakodóak. Szerintük van rá esély, hogy a hagyományos sörfőzési technikákat is mellőzzék a jövőben, és a folyamatot meggyorsítva minimalizálják a nyersanyag-, munka- és energiafelhasználást.

„Megérett az idő arra, hogy a klasszikus sörgyártást és logisztikát újragondoljuk a környezetünk érdekében. Világszerte több milliárd liter vizet szállítunk a fogyasztókhoz, mivel a sör akár 90 százaléka is állhat vízből. Környezetvédelmi szempontból már most is spórolunk a szállításon, de az erőforrás-felhasználáson és a gyártási költségeken még nem” – nyilatkozta Helmut Fritsche, a Neuzelle főrészvényese.

Sör a nem-sznoboknak

Persze a sörfőzdénél tisztában vannak vele, a sörpor nem nyeri majd el mindenkinek a tetszését. „Tudjuk, hogy a klasszikus pilsner-ivók és a kézműves sörök kedvelői, különösen Németországban, először szkeptikusak lesznek a termékünkkel. Nemcsak arról van szó, hogy egy új terméket dobunk a piacra, hanem arról, hogy felforgatjuk a sör üzleti modelljét. Ezért nem elsősorban a klasszikus német sörfogyasztókat tekintjük fő célcsoportunknak, hanem a globális viszonteladókat” – tette hozzá Stefan Fritsche ügyvezető igazgató.

A sörgyár az elmondottaknak megfelelően először a távoli piacokat, például Ázsiát és Afrikát célozza meg a porokkal. A szállítási költségek itt a legmagasabbak, és vélhetően a „sörsznobizmus” is kevésbé jellemző, mint az európai piacokon.

Azt pedig még csak találgatni lehet, hogy a sörpor valóban megveti-e a lábát a jövőben, és az életünk része lesz, vagy a fogyasztók kitartanak a hagyományos módon készülő sörök mellett. 

Címlapfotó: Fábio Alves / Unsplash